آمار بیماری کرونا در منطقه به پائین ترین سطح رسیده است

اصغر مکارم گفت: آمار بیماری کرونا در منطقه به پائین ترین سطح رسیده است و کل موارد بستری در حال حاضر در هفت شهرستان قریب ۵۹ بیمار بستری می باشد که ۱۶ مورد کووید ۱۹ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۸ آبان ماه نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


اصغر مکارم در این نشست با اشاره به وضعیت مدیریت بیماری کرونا در جنوب کرمان، گفت: همکاران ما روزهای سختی را در مدیریت بیماری کرونا گذرانده اند، بیش از 24 هزار مورد مثبت بیماری کرونا در منطقه جنوب کرمان با توجه به وضعیت درمانی که از قبل وجود داشت کار ساده ای نبود اما با همت همه همکاران بهداشت، درمان و آموزش و با کار جهادی توانستند این بسیاری را مدیریت کنند و به نسبت متوسط کشور خوشبختانه وضعیت مناسبی داشتیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: وجود تجهیزات، اکسیژن سازها و امکانات درمانی که در مراکز درمانی منطقه جنوب در مدت شیوع کرونا مستقر شد برای دانشگاه یک فرصتی شد تا برخی از زیرساخت های ضعیف دانشگاه، تقویت شود و امروز حداقل در بحث تخت های ویژه و تجهیزات به خصوص مانیتور ونتیلاتور و نیازهای ضروری مردم  رفع شد.


وی خاطرنشان کرد: مهمتر از همه تامین اکسیژن که مشکل روز دانشگاه های کشور بود و می توانست مراکز درمانی ما را نیز دچار چالش کند اما با تدابیر و اقدامات انجام شده مشکلی به وجود نیامد.


مکارم ادامه داد: در بحث دارو نیز تاکنون هر تعداد بیمار بر اساس تشخیص و اولویتی که پزشکان گذاشتند، دارو تامین شده و هیچ بیماری در منطقه به دلیل نبود اکسیژن، تجهیزات و دارو  اعزام نشده و یا جان خود را از دست نداده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: آمار بیماری در منطقه به پائین ترین سطح رسیده است و کل موارد بستری در حال حاضر در هفت شهرستان قریب 59 بیمار بستری می باشد که 16 مورد کووید 19 هستند.


 وی اضافه کرد: آمار روزانه نیز به زیر 5 مورد رسیده است و امیدواریم این آرامش همچنان ادامه داشته باشد هر چند شرایط شکننده ای از بیماری کووید 19 در کشور وجود دارد و اتفاقات گذشته تکرار نشود که برای همکاران شرایط سختی است.


مکارم با بیان این مطلب که در زمینه واکسیناسیون جزء دانشگاه های پیشگام هستیم، اظهار کرد: میزان واکسیناسیون در کل جمعیت قریب 82 درصد است که نسبت به دانشگاه های دیگر نیز می توان گفت؛ جزء برترین ها هستیم و نوبت دوم نیز تقریبا 56 درصد تزریق شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: در جمعیت دانش آموزی که گروه قابل توجهی هستند قریب 54 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال واکسینه شدند و از معلمانی که قرار بود واکسینه شوند 90 درصد آنها واکسینه شده و افراد بالای 60 سال نیز بیش از 90 درصد واکسینه شده اند.


وی بیان کرد: میزان ورود واکسن به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکنون بیش از یک میلیون 100هزار دوز واکسن است که بیشتر نوع سینوفارم در کنار سایر واکسن ها می باشد.


مکارم یادآور شد: طرح واکسیناسیون سرخک در حال انجام است که در بین دانشگاه های مشمول این طرح، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پوشش 63 درصدی داشته است و در حال حاضر جزء دانشگاه های رتبه اول در بین دانشگاه های جنوب شرق هستیم و این دستاورد تنها با همدلی و همراهی تیمی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند محقق شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: همکاران درمان جهادی و با دلسوزی در این ایام تلاش کردند تا این روزهای سختی که می توانست مردم را دچار مشکل کند پشت سر گذاشته شود.


وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز وضعیت مناسبی در جنوب داریم هر چند از دست دادن قریب 690 نفر از همشهریان منطقه بسیار سخت است اما به نسبت میزان بستری بیش از 24 هزار نفری  و قریب با 8 هزار تختی که در بیمارستان بوده با توجه به شدتی بیماری و شرایطی که بیماران داشتند، آمار خیلی بالایی نیست.


مکارم در خاتمه عنوان کرد: تلاش ما این است که تا حد توان از مرگ هر فردی هرچند سالخورده برای یک لحظه هم که باشد دریغ نکنیم و این سیاست کاری است که در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دنبال می شود.

کد خبر 1114578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha