نمایندگان شورای استان بازوی استاندار در کاهش مشکلات باشند

رمارم گفت: اولین وظیفه قانونی شورای استان بررسی مسائل و مشکلات استان و ارائه پیشنهادات لازم به منظور رای قطعی، تولید عادلانه امکانات و منابع و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی رفاهی استان به شورای استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهناز رمارم» امروز سه شنبه (۱۸ آبان) در نخستین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت کمتر از یک سال که ریاست شورای استان را پذیرفتم، به جایگاه شورای استان به عنوان سمبل پارلمان منطقه ای که هویت و شایستگی و تنظیم مقررات تحول گرایانه پیرامون سند پیشرفت استان را دارد، توجه کردم و برای رسیدن به این هدف لازمه آن داشتن یک بخش اداری قانونمند و اتاق فکر عقل مندگرا بود.

 

رئیس شورای اسلامی استان افزود: به همین منظور مهمترین اقدامی که در دوره ما انجام شد نظام مند کردن تمام فعالیت های دبیرخانه شورای اسلامی استان  تحت قالب ابزاری به نام ماتریس کاری بود که در حوزه مدیریت استان یک پدیده بود.


وی گفت: ماتریس کاری در رشته های عمران و مهندسی استفاده می شود و به عنوان یک ابزار ساده، برای اداره موضوعات کاری حوزه شورای استان، تحقق تمامی مباحث شورای اسلامی استان و مسیر تحقق فعالیت ها و حضور در مجامع استانی اعضای شورای استان را هموار کرده است.

 

رمارم با تاکید بر مطالعه جدول ماتریس کاری توسط اعضای جدید شورای استان؛ بیان کرد: متخصصین شورای اسلامی نسبت به استفاده از این جدول اهتمام ویژه داشته باشد شورای اسلامی 9 وظیفه دارد که در ماتریس کاری گنجانده شده است. همچنین ما در وظایف شورایی خود یک سری مصوبات در وظایف توسعه ای خود داشته ایم.

 

وی اظهار کرد: اولین وظیفه قانونی شورای استان بررسی مسائل و مشکلات استان و ارائه پیشنهادات لازم به منظور رای قطعی، تولید عادلانه امکانات و منابع و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی رفاهی استان به شورای استان است.

 

وی گفت: شورای اسلامی استان یک پارلمان مردمی است که اگر مردم به مدیران و به نمایندگان مجلس دسترسی نداشته باشند اما هر روز با این افراد سروکار دارند لذا می توان چالش های استان را با استفاده از 50 نماینده و مدیران اجرایی برطرف کرد و برآیندها و ظرفیت های استان هم جهت برای رفع چالش ها شود.

 

رئیس شورای اسلامی استان افزود: نمایندگان شورای استان ها باید بازوی استاندار باشند تا مشکلات مردم ضمن شناسایی و برای رفع آن اقدامی صورت گیرد و مسئولین محلی اگر در مواردی دچار مشکل هستند که قانونی برای آن وضع نشده است، این قانون وضع شود و حمایت استاندار را برای اجرای این مصوبه داشته باشد.
 

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان باید در مسائل تصمیماتی بگیرد که قابلیت اجرایی داشته باشد؛ گفت: ماتریس کاری یک سنجش منطقه ای برای فعالیت های ما است و  گام گام ما را به آن چیزی که وظیفه ما برای انجام بوده است را نزدیک می کند.

کد خبر 1114592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha