مناسب‌ترین مکان در مدارس باید به نمازخانه اختصاص یابد 

نماینده ولی فقیه در کردستان بر اختصاص قشنگ‌ترین و مناسب‌ترین مکان برای نماز خانه در مدارس تاکید کرد و گفت: با ترویج فرهنگ اقامه نماز، باید تعداد نمازگزاران هر روز بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در پیش اجلاسیه استانی نماز که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به آیه قرآنی «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ... اگر کسانی که به آنها توانایی بدهیم برروی زمین نماز می‌خوانند، زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند»؛ گفت: اقامه نماز فقط خواندن آن نیست، بلکه تاثیرگذاری و فراگیری آن است.

 


 
وی بر اهمیت دادن به مکان نماز در مدارس و اقامه نماز توسط دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: باید کاری کرد که نماز با استقبال بیشتری در مدارس برگزار شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از دغدغه‌های اصلی خود را نبود فضا و مکان مناسب برای اقامه نماز اول وقت دانست و تصریح کرد: باید قشنگترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص دهیم و نباید مکان‌های پرت و نامناسب را برای اقامه نماز در نظر گرفت. 

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بر فعال سازی ستاد اقامه نماز تاکید کرد و از همه مسئولین آموزش و پرورش خواست در فکر اقامه نماز در مدارس باشند.

 


 
این مقام مسئول همچنین بر برپای نماز جماعت اول وقت در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: بهترین افراد در این راه شما هستید و وقتی که خود شما نماز خوان، ترویج کننده و سامان دهنده باشید می‌توانید دانش‌آموزان را به امر اقامه نماز تشویق کنید. 

 

 

وی در پایان از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران امر نماز در آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز استان و فعالان حوزه امر قرآن، نماز و عترت تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1114638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha