ایجاد اشتغال و کمک های معیشتی توسط کانون فهما بعثت

نفیسی پور با اشاره به حمایت خیریه کانون فهما بعثت از محرومان، گفت: ۲۰۰ خانواده محروم از حمایت‌های مسجد در محورهای معیشتی و اشتغال آفرینی بهره‌مند می‌شوند.

مرتضی نفیسی پور مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اظهار کرد: خیریه این کانون فهما ۲۰۰خانواده محروم و نیازمند را تحت پوشش قرار داده است و به صورت ماهیانه از خانواده های محروم و بی بضاعت حمایت می کند.

 

وی افزود: ما برای کمک رسانی به خانواده های محروم آنها را شناسایی و بر اساس وضعیت زندگی‌شان به آنها کمک رسانی می کنیم. اولویت اول کمک رسانی ما خانواده هایی هستند که سرپناه ندارند، بیمار هستند و درآمد ندارند. در مرحله دوم کسانی که اشتغال ندارند، مورد حمایت های خیریه مسجد بعثت قرار می گیرند که در همین راستا با ایجاد کارگاه عروسک سازی و ماک دوزی در جوار مسجد برای تعدادی از این افراد اشتغال زایی و در مرحله سوم سعی کرده ایم که به کسانی درآمد کمتری دارند، کمک رسانی کنیم.

 

مدیر کانون فهما بعثت به تهیه جهیزیه برای نوعروسان محروم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از محورهای خدمت رسانی کانون کمک به جوانان در آستانه ازدواج و در موضوع تهیه جهیزیه است. ضمن  اینکه در محورهای عمرانی و تعمیرات نیز به خانواده های محروم خدمت رسانی توسط گروه خیرین صورت می گیرد.

 

نفیسی پور به برنامه های فرهنگی کانون اشاره کرد و گفت: برگزاری سلسله جلسات معرفت شناسی، بصیرت افزایی، تربیتی از جمله برنامه های کانون برای نوجوانان و جوانان است که در همین راستا ۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان را جذب فعالیت های سامانه فهما کرده ایم.

 

وی کتابخانه کانون فهما را یکی از کتابخانه های فعال در منطفه ۵ دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه، استقبال از کتابخانه کانون قابل توجه است همین موجب شده این کتابخانه به عنوان یکی از کتابخانه های موفق محسوب شود.

کد خبر 1114698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha