۹۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است/ پیک ششم کندتر و ضعیف تر از پیک پنجم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است، گفت: پیک ششم اتفاق افتاده است اما این پیک بسیار کندتر و ضعیف تر از پیک پنجم است.

محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با اینکه آیا پیک ششم بیماری کرونا در کشور اتفاق افتاده است، گفت: پیک ششم اتفاق افتاده است اما کندتر و ضعیف تر از پیک پنجم است. آمار صعودی است ولی نگران کننده نیست با توجه به حجم واکسیناسیونی که در کشور صورت گرفته است، دامنه و وسعت این پیک همانند پیک پنجم نیست.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر آمار مبتلایان در چند استان کشور رو به رشد است ولی فکر نمی کنیم چه آمار مبتلایان و چه فوتی ها همانند پیک پنجم باشد.

 

وی تصریح کرد: 150 میلیون دوز واکسن به کشور وارد و یا در کشور تولید شده است از این تعداد 95 میلیون دوز واکسن تزریق شده است و 40 درصد جامعه واکسینه شده اند. 55 میلیون دوز دیگر دپو داریم که در حال تزریق است و قطعا ما می توانیم جامعه هدف را با این تعداد دوز واکسینه کنیم تا 70 درصد جمعه واکسنیه شوند و زنجیره انتقال قطع شود.

 

وی در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیز گفت: از نظر ما بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در اول آذر شدنی است چرا که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان واکسن دریافت کرده اند و با حفظ پروتکل بهداشتی باید کلاس های درس حضوری شوند. آموزش ضربه و لطمه زیادی خورده است و نباید اجازه دهیم بیش از این سیستم آموزشی ما تحت تاثیر قرار گیرد.

کد خبر 1114703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha