تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس فوق حاد پرندگان در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: آزمایشگاه تخصصی استان برای تشخیص زود هنگام بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تجهیز شده است.

«رامین پورنجف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار  کرد: پایش و رصد مکرر مرغداری‌های صنعتی گوشتی و تخم گذار و بومی، زیستگاه‌های پرندگان وحشی مهاجر و بومی از جمله این برنامه هاست که با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، چون حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.
 
 
 
وی افزود: به علت فصل حضور پرندگان مهاجر که استان ایلام در مسیر مهاجرت این پرندگان است، احتمال انتقال ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و شیوع آن در بین پرندگان وحشی بومی و سایر ماکیان استان توسط این پرندگان مهاجر دور از ذهن نیست.
 
 
 
پورنجف با بیان اینکه در سال جاری تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است، ادامه داد: ستاد استانی با حضور دستگاه‌های مرتبط با این بیماری فعال شده و گروه‌های گشت و نظارت نیز در حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده هرگونه آثار این بیماری قبل از شیوع انتشار آن وارد عمل شوند.
 
 
 
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام  اظهار کرد: اقدامات موثر و پیشگیرانه باعث شده است که طی ۱۲ سال اخیر موردی از بیماری ویروسی انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان دیده نشود.              
کد خبر 1114814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha