مشکلی در زمینه تامین و توزیع بذر در استان ایلام وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال برخلاف سال گذشته مشکلی در زمینه تامین و توزیع بذر در استان وجود ندارد و کشاورزان می توانند با ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی بذر خود را تحویل بگیرند.

«محمدعلی اقدسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام 24 هزار تن بذر گندم اصلاح شده، مادری، گواهی شده و پرورشی 3 و یک هزار تن بذر جو اصلاح شده بین کشاورزان توزیع می شود،  اظهار کرد: از این مقدار تاکنون 3 هزار و 500 تن بذر گندم و 600 تن بذر جو در بین کشاورزان توزیع شده و این روند تا پایان فصل کاشت ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال گذشته مشکلی در زمینه تامین و توزیع بذر در استان وجود ندارد و کشاورزان می توانند با ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی بذر خود را تحویل بگیرند، گفت: امسال نیز 30 هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع می شود.

 

اقدسی با بیان اینکه تحویل انواع کود شیمیایی به کشاورزان برخلاف گذشته به صورت حواله ای نیست،گفت: متقاضیان برای دریافت کود به مراکز خدمات کشاورزی در مناطق مختلف استان مراجعه و با ثبت نام در سامانه پهنه بندی و سامانه پایش و توزیع کودهای شیمیایی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: امسال 65 هزار هکتار از اراضی دیم و 88 هزار هکتار از زمین های آبی استان به زیر کشت گندم می رود که طبق پیش بینی های اولیه انتظار می رود که 300 هزار تن گندم سال زراعی جاری در استان تولید شود.

 

اقدسی تصریح کرد: 50 هزار هکتار از اراضی زارعی استان به زیر کشت جو می رود که از میزان یک هزارو 500 هکتار جو آبی و 48 هزارو 500 هکتار جو دیم می باشد که پیش بینی می شود 50 هزارتن جو در کشتزارهای استان تولید شود.

 

وی با بیان اینکه 8 هزارو 500 هکتار کلزا در مناطق مهران و دهلران کاشت می شود که پیش بینی می شود 15 هزار تن کلزا در این مناطق تولید و روانه بازار مصرف شود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان محصولاتی نظیر کاملینا که یک گیاه روغنی دیم بوده و نخود علوفه ای و ماش نیز کشت می شود.

کد خبر 1114820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha