انتخابات شوراهای دانش آموزی روحیه مسئولیت پذیری را بالا می‌برد

انتخابات شوراهای دانش آموزی روحیه مسئولیت پذیری، مشارکت پذیری و جامعه پذیری خودشان را بالا برده و در سرنوشت خود در جامعه کوچک خود که همان مدرسه است مشارکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «معصومه انصاری» امروز (19 آبان) در مراسم انتخابات شوراهای دانش آموزی استان مرکزی که همزمان با سراسر کشور، در دبیرستان حر ریاحی برگزار شد، گفت: این انتخابات امسال با شعار شوراهای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این انتخابات با هدف مشارکت دانش آموزان در تعیین سرنوشت خودشان و در راستای صاحت تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان صورت می گیرد.


وی افزود: دانش آموزان با مشارکت در این دوره از انتخابات روحیه مسئولیت پذیری، مشارکت پذیری و جامعه پذیری خودشان را بالا برده و در سرنوشت خود در جامعه کوچک خود که همان مدرسه است مشارکت می کنند.


این مقام مسئول  ادامه داد: این مهم سبب می شود که این عزیزان در مورد مسائلی که مربوط به خودشان است شرکت کرده و از همین زمان فعالیت و مشارکت در تعیین سرنوشت خود را یاد بگیرند.


در ادامه این مراسم «علی دربندی» نیز با اشاره به اهمیت فعالیت شوراهای دانش آموزی گفت: شوراهای دانش آموزی اولین گام دانش آموزان در مسیر تعیین سرنوشت خودشان است و امید است بتوانند مشارکت در ضحنه و حضور آگاهانه را آموزش ببینند.


رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک افزود: این انتخابات همزمان با مدارس سراسر کشور در دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.


وی خاطر نشان کرد: این رویداد بزرگ و کم‌نظیر در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی تاثیراتش را در نسل آینده برجای می گذارد؛‌ دانش‌آموزان واجد شرایط رای دادن، در فعالیت‌های مشورتی نظام تعلیم‌وتربیت مشارکت آگاهانه و موثری خواهند داشت و با حضور حداکثری در انتخابات شورای دانش‌آموزی اقدام به انتخاب اصلح‌ترین و موثرترین افراد برای شوراها می‌کنند.

کد خبر 1114859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha