استان سمنان رتبه سوم تقدیم شهدا به‌نظام جمهوری اسلامی را در کشور دارد

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان رتبه سوم تقدیم شهدا به‌نظام جمهوری اسلامی را در کشور داردگفت: فرهنگ ایثار و شهادت در استان بسیار پررنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید «محمدرضا هاشمی» در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه استان سمنان رتبه سوم تقدیم شهدا به‌نظام جمهوری اسلامی را در کشور دارد، گفت: این استان در حوزه ایثارگری و جانبازان نیز از رتبه‌های برتر کشور است.

 

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه اولین روستای شهیدپرور کشور در استان سمنان  قرار دارد اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پررنگ است.

 

وی از محقق شدن کار شبانه‌روزی در سایه روحیه ایثار و شهادت خبردادوافزود: تاکنون در چهار انتصاب استانداری، از خانواده شهدا و ایثارگران استفاده‌شده و ویژگی‌های فساد ستیزی و دست‌پاکی موردتوجه قرارگرفته است.

 

هاشمی باتأکید براینکه رمز موفقیت ما امروز در این‌که کار میدانی به عینه برای مردم ملموس باشد، ادامه داد: بحث مسکن و اشتغال ایثارگران استان سمنان را در حد توان و تا جایی که مقدور باشد پیگیری می‌شویم.

 

استاندار سمنان بابیان اینکه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران قانون بوده و نباید دغدغه‌ای برای خانواده این عزیزان در استان باشد، افزود: مدیران کل باید تلاش کنند این مهم را به‌صورت ویژه محقق شود.

 

۲۴۹ گلزار شهدای شهری و روستایی دراستان سمنان وجود دارد

«محمد یزدانی» نیز دراین جلسه با بیان اینکه دو هزار و ۷۳۷ شهید استان در ۲۴۹ گلزار شهدا آرمیده‌اند، اضافه کرد: استان سمنان ۲۲۰ آزاده سرافراز دارد که از لحاظ آماری در کشور در جایگاه‌های برتر قرار گرفته است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به  اینکه ۱۳۰ نخبه شاهد و ایثارگر استان سمنان در حال ارائه خدمت هستند،اظهارداشت: استان رتبه سوم را در کشور در راستای ایثار و شهادت دارد.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده مدیران و مسئولان استان از جامعه ایثارگران هستند، اضافه کرد: در بین تمامی مشکلاتی که موجود بوده و گریبانگیر کل جامعه شده است، جامعه ایثار و شهادت دغدغه فرهنگی دارند.

 

یزدانی با اعلام این مطلب که  طی تفاهم نامه منعقد شده، مقرر شد یک‌هزار و ۸۰۰ واگذاری زمین برای جامعه ایثارگران استان انجام گیرد که با مشکلاتی مواجه و نیاز است در این جلسه در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود، گفت: دو هزار و ۲۲۱ نفر متقاضی شغل از جامعه ایثارگری استان وجود دارد.

 

سالانه ۸۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان سمنان منتشر می‌شود

در ادامه سرهنگ «محمدحسن سلامی» با بیان اینکه شهدای سمنان عملیاتی و خط شکن بودند و در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس، نقش تعیین کننده داشتند، گفت: زنده نگاه داشتن ارزش‌ها، روحیه ایثار بصیرت، شهادت، جهاد و اخلاق و معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا برگزار و ۸۰ عنوان کتاب در حوزه ایثارگران و شهدا به چاپ می‌رسد، اظهارداشت: هدف از این موضوع، گرامی داشت یاد شهدای استان است.

 

وی با بیان اینکه امروز برای رسیدگی به جامعه گسترده ایثارگری، باید از ظرفیت مردمی بهره بگیریم، گفت: مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس سمنان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی این محل که برکاتش برای تمام استان است، تکمیل شود.

 

سلامی بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با جدیت تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از احداث سنگر جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی سمنان نیز خبر داد و بیان داشت: استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس است که در ۵۱ یادمان خاکسپاری شده‌اند.

 

ساماندهی ۲۰ گلزار شهدا در روستاهای استان سمنان

«مهدی صمیمیان» نیز دراین نشست با بیان اینکه طی یک تفاهم نامه سه جانبه، امور مربوط به ساخت و نصب المان‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا در روستاهای استان انجام شده است.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان با بیان اینکه یک هزار شهید از شهدای استان متعلق به روستاهای استان است، تاکید کرد: ۲۰ گلزار شهدای دیگر در روستاهای استان ساماندهی خواهند شد.

 

وی همچنین با اشاره به نقش آفرینی استان در دفاع مقدس،اظهارداشت: روستای میغان در شهرستان شاهرود بیشترین آمار شهدا در روستاهای کشور را به تناسب جمعیت با تقدیم ۹۸ شهید به خود اختصاص داده است‌.

 

«راضیه شهاب» نیز دراین جلسه  با بیان اینکه ۳۳۹ نفر ایثارگر شاغل در شهرداری‌های استان هستند که تبدیل وضعیت آنها در دستور کار قرار دارد، افزود: ساماندهی گلزار شهدا و نامگذاری میادین و معابر اصلی و فرعی و نصب تمثال مبارک شهدا در شهرها توسط شهرداری‌های استان سمنان انجام شده است.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان طبق تفاهم نامه منعقد شده، نسبت به اجرای دیوارنگاره شهری با مضمون ایثار و شهادت اقدام کردند، افزود: در راستای بند ۴ سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهرداری‌های استان، ساخت آثار ارزنده هنری را در این راستا در دستور کار قرار داده و برای اولین بار در کشور در تأمین هزینه ساخت و تولید ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس مشارکت کردند.

کد خبر 1115036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha