۷۰ درصد افراد کرونامثبت فوت شده، هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۷۰ درصد افراد کرونامثبت فوت شده، هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: بر اساس بررسی های انجام شده طی ۶ ماه اخیر این شهرستان، در بین افراد کرونا مثبت فوت شده ۷۰ درصد هیچ تزریقی از واکسن نداشتند و همچنین ۲۰ درصد این افراد یک دُز واکسن و ۱۰ درصد دو دُز واکسن را تزریق کرده اند که این اهمیت واکسیناسیون کرونا را در جلوگیری از مرگ و میر نشان می دهد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ عارضه جدی و حادی در اثر تزریق واکسن کرونا گزارش و ثبت نشده و عوارضی که در این مدت ثبت و گزارش شده است عوارضی بوده که تهدید کننده سلامت فرد نبوده و از نظر پزشکی و سلامت اهمیت چندانی نداشته و از مردم درخواست می شود برای تزریق واکسن هر چه سریع تر به مراکز تجمیعی در شهر و در روستاها به خانه های بهداشت مراجعه کنند.

 

هاشمی اضافه کرد: توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز دوم آنان فرا رسیده برای واکسیناسیون حتما مراجعه کنند تا میزان ایمنی بدن به حد مطلوب برسد زیرا که تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال و کاهش چرخش ویروس می شود.

 

وی تصریح کرد: تاکنون درصد جمعیت پوشش واکسن افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان، ۷۰ درصد، گروه سنی ۱۵-۱۲ سال، ۸۲ درصد و گروه سنی ۱۸-۱۵ سال، ۷۲ درصد تزریق داشته اند که بالغ بر ۹۰ هزار دُز تزریق نوبت اول، ۵۵ هزار دُز تزریق نوبت دوم و ۲۴۳ دُز تزریق نوبت سوم انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: درخواست می شود افراد بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند و بیش از چهارماه از تزریق دُز دوم واکسن آنان گذشته، می توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

 

کد خبر 1115047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha