اعضای کانون ها سربازان فرهنگی در عرصه حضور در مساجد هستند

اعضای کانون های مساجد سربازان فرهنگی در عرصه حضور در مساجد هستند و به عنوان مجموعه ای واحد در کنار هم برای خدمات رسانی به مردم گام بر می دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، در سومین سال فعالیت فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طرح ملی ایران قوی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن ایران اسلامی در زمینه فرهنگی و حفظ هویت اسلامی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی استان کرمانشاه با قوت تدوین شده است.

 

شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان مسجد و استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری و رونق بخشی به نمازجماعت و برنامه های فرهنگی هنری مسجد از قبیل جدول برنامه های هفتگی قرائت قرآن، موذنین، مکبرین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در اداره امور مسجد با هماهنگی امام جماعت از قبیل توزیع قرآن، فضاسازی مسجد  از دیگر رویکردهای است که در سومین رویداد ملی فهما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

کانون های مساجد امن ترین مکان برای حضور جوانان و نوجوانان است که خانواده ها بدون هیچ دغدغه فرزندان خود را راهی این کانون ها و مساجد می کنند تا از گزند دشمنان جلوگیری کنند.

 

توجه مسئولان به مناطق روستایی موجب می‌شود که اعضای کانون های فرهنگی و هنری روستایی با فعالیت ها و برنامه های بیشتری در راستای جذب جوانان به مساجد فعالیت داشته باشند.

 

*اجرای طرح سه شنبه های تکریم 

 

منوچهر نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با حمایت از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان قدم های بسیار مهمی را در راستای مقابله با مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی جامعه برداشت.

 

 

مسئول کانون روستایی حضرت حمزه(ع) جوانرود افزود: برگزاری کلاس قران ، احکام ، برپایی مراسمات بسیج ،برگزاری اعیاد و مناسبتهای مذهبی ، برپایی جشن هفته وحدت همراه با مولودی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی از مهمترین برنامه های کانون است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کانون در اکثر روزها متاسفانه تا کنون در رویداد فهما شرکت نکردیم.


 

نوروزی  با اشاره به برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم در این کانون تصریح کرد: با توجه به اینکه این یک طرح ملی در راستای تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران است  به همراه اعضای کانون به دیدار و سرکشی از پنج خانواده شهدا رفتیم و با آنها به گفتگو نشستیم .

 

 

مسئول کانون روستایی حضرت حمزه(ع) جوانرود با بیان اینکه کرونا کماکان قربانی می گیرد اظهار کرد: از ابتدای شروع کرونا تا کنون چندین مرحله ضدعفونی و گند زدایی روستا انجام شده و آموزش های لازم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم داده شده است.

 

*​کرونای منحوس باعث عدم فعالیت مستمر کانون ها شده است

 

اعظم حرمتی زاده در ادامه بابیان اینکه کانون های مساجد بهترین مکان برای فعالیت جوانان است گفت: بسیاری از خانواده ها دغدغه حضور جوانان و نوجوانان خود را در جامعه دارند که دچار لغزش و خطا نشوند امااگر آنها جذب کانون ها و مساجد شوند بی شک امن ترین مکان برای حضور و فعالیت جوانان خواهد بود.

 

مسئول کانون روستایی رسالت پاوه افزود: بعلت شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن وضعیت شهرستان پاوه طی یکسال گذشته بطور مستمر نتوانستیم فعالیت کنیم و تنها کلاس های قرآن، احکام ، در صورت وضعیت زرد ونارنجی برگزاری برخی مراسمات مذهبی  و در هفته وحدت جشن و مولود خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در این کانون برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  طرح سه شنبه های تکریم با استقبال خوب جوانان در این کانو فعال است و به همراه مسئولان و اعضای کانون از خانواده شهدا سرکشی کردیم 

 

حرمتی زاده  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت های این کانون در این راستا تصریح کرد: با همکاری جوانان و نوجوان کانون در چندین مرحله گند زدایی و توزیع ماسک صورت گرفت و آموزش های لازم درجهت رعایت پروتکل ها و بهداشت و مردم داده شده است.

 

 *رویداد فهما باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان شده است

 

 صباح احمدی فر  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کرونا مشکلات زیادی را برای کانون ها بوجود آورده اما جوانان کوتاه نیامدند و کماکان به فعالیت های خود ادامه می دهند.

 

مسئول کانون  قدس روانسر افزود: رویداد فهما باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان شده بطوری که با تمام توان در برنامه های کانون شرکت می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس قرآن بخصوص در ماه رمضان  ، فعالیت های ورزشی همچون والیبال ،فوتبال و تنیس روی میز ، برپایی مراسم هفته وحدت همراه با مولودی خوانی ، کلاس احکام از برنامه های این کانون است.

 

اجرای طرح‌هایی همانند طرح «فهما» و «ایران قوی» زمینه تربیت انسان‌های متعهد و متخصص را فراهم می‌کند و زمینه توانمندسازی بچه‌های مسجدی در عرصه‌های فرهنگی و هنری می‌شود و اساسا کانون‌ها ایجاد شدند تا ارتباط میان مسجد و نسل جوان و نوجوان را تقویت کنند. 

 

 

 

کد خبر 1115190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha