بارش برف در ارتفاعات غرب گیلان؛ پل‌های آبنما مسدود شدند

مرادی با بیان اینکه سیلاب خسارتی به زیرساخت‌های برق، آب و گاز در گیلان وارد نکرده است گفت: هم‌اینک شاهد بارش برف در ارتفاعات غرب گیلان هستیم از طرفی به علت سیلاب پل‌های آبنما فعلا مسدود شده‌اند.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، برگزاری نشست مجازی اداره کل مدیریت بحران استانداری با دهیاران سراسر استان با موضوع آمادگی برای فصل زمستان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی اطلاعیه‌های آماده‌باش را برای کلیه دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و بخش‌ها صادر کردیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شاهد بارش بیش از 130 میلیمتر باران به ویژه در ارتفاعات استان گیلان آن هم در یک مدت بسیار کوتاه بودیم تصریح کرد: شدت بارش باران طبق آخرین آمار رسیده بیشتر در شهرستان‌های رودسر، تالش، شفت، آستارا، رضوانشهر، فومن و املش بوده است.

 

مرادی به موضوع عدم امکان تردد در پل های آبنما برخی شهرستان ها به علت بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: روز گذشته نیز شرکت آب منطقه‌ای گیلان در مورد احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از تردد در حریم آن‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد که در همین‌جا از همه مردم انتظار داریم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

 

وی از سیلابی شدن اکثر رودخانه‌های استان گیلان به علت بارش شدید باران خبر داد و ابراز داشت: میزان آبگرفتگی‌ها در رودسر به ویژه کمربندی این شهر بیشتر از سایر نقاط استان گیلان است اما این آبگرفتگی‌ها آسیب و خسارتی به تأسیسات و مردم وارد نکرده و تمام دستگاه‌های خدمات رسان و اورژانس نیز پای کار هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه پل‌های آبنما در شهرستان‌های فعلا مسدود شده و برای حفظ ایمنی امکان تردد مردم و وسائط نقلیه در آن‌ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسیده هم‌اینک در ارتفاعات ماسال، رضوانشهر و کوه‌های اطراف غرب استان شاهد بارش بیش از 5 سانتی برف هستیم اما این بارش‌ها خللی در تردد ایجاد نکرده است. 

 

کد خبر 1115231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha