دولت انقلابی برای بی اثر کردن تحریم ها باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: دولت انقلابی برای بی اثر کردن تحریم ها باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل کشور دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۱ آبان ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به تقوای الهی در ادامه مباحث خانواده حسینی، گفت: شناخت حقوق همسر و رعایت این حقوق، ضامن قوام خانواده بوده و از واجباتی که بر عهده مرد خانواده است، نفقه عیال است که نباید در آن کوتاهی کند.



امام جمعه عنبرآباد با اشاره به از سرگیری مذاکرات هسته ای، ابراز کرد: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود تنها سلاحی که دارند مسئله تحریم است که از این طریق دست و پا میزنند تا به خواسته ها‌ و اهداف خود برسد، بنابراین باید تلاش کرد  این حربه بی اثر شود.


 وی خاطرنشان کرد: دولت انقلابی برای بی اثر کردن تحریم ها باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل کشور دنبال کند که اثر این کار موجب می شود از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریم ها از بین برود.


حجت الاسلام بامری افزود: عامل دیگری که می‌تواند قاعده بازی را در مذاکرات آتی عوض کند، تلاش برای رساندن ایران به نقطه بازدارندگی هسته ای است که باید دولت این مهم را جدی بگیرد.


خطیب جمعه عنبرآباد خطاب به دولتمردان، بیان کرد: دولت قرار است طرحی را با هدف ترمیم قدرت خرید مردم اجرا کند که در این طرح قرار است به جزء ۲ مورد گندم و دارو، ارز تخصیصی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای سایر کالاها برداشته شود و البته اجرای این طرح بدون در نظر گرفتن زیرساخت لازم می تواند خطراتی را داشته باشد.


وی اضافه کرد: واقعیت این است که فشارهای اقتصادی و شکننده بنیه معیشتی اقشار مردم را ضعیف کرده و مردم را نسبت به نوسانات مبهم اقتصادی حساس کرده به همین دلیل اقناع سازی مردم مهمترین گام است که رسانه ها و تریبون داران نقش محوری در انعکاس و انتقال واقعیت های ملموس این طرح مهم و حیاتی را دارند.


حجت الاسلام بامری با اشاره به روز ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: یکی از ارزشمندترین فرآوری های بشری کتاب است دین، دنیای بشر، جسم و جان انسان به برکت کتاب، انس و مطالعه کتاب تامین و تغذیه می شود.


امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: فرایند کمال بشری به وسیله کتاب محقق می‌شود کتاب در تمدن ها است که متاسفانه جامعه ما در حوزه مطالعه و ارتباط با کتاب خیلی عقب افتادگی دارد.


وی سرانه مطالعه کشور را تاسف بار و غمگین کننده خواند و عنوان کرد: این یک خطر است که باید جبران شود و همه باید برای فرهنگ سازی مطالعه و ارتباط با کتاب در جامعه باید گام برداریم و به فرموده مقام معظم رهبری "کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی است بلکه یک واجب دینی است و از همه بیشتر باید جوانان و نوجوانان در این موضوع احساس وظیفه کنند.


حجت الاسلام بامری ابراز کرد: برای چشاندن لذت مطالعه و انس با کتاب، همه مخصوصا متولیان و مسئولین فرهنگی باید به میدان بیایند.


وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرماید؛ "هر وقت به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه می افتم غمگین و متاسف می شوم" این یعنی باید در این موضوع بسیار کارکرد و بسیار هم مهم است در اهمیت کتاب و کتابخوانی تردیدی نیست، اما نکته مهم تر این است که متاسفانه ایفای نقش مسئولین فرهنگی برای ترویج این فرهنگ مهم و سنت حسنه در جامعه مهجور است و باید احیا شود.


حجت الاسلام بامری خطاب به مسئولین و متولیان امر در شهرستان، عنوان کرد: شهر عنبرآباد با جمعیتی قریب به ۲۰ هزار جمعیت و کل شهرستان قریب ۱۰۰ هزار نفر، فضای موجود کتابخانه عمومی شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و رضایت بخش نیست بلکه در شان مردم و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.


خطیب جمعه عنبرآباد با طرح این سوال که ساختمان کتابخانه عمومی عنبرآباد در سال ۹۰ کلید خورده و اجرای آن همان موقع متوقف شده است و چرا پس از گذشت ۱۰ سال هیچ اقدامی برای این پروژه مهم برداشته نشده است؟ تاکید کرد: اگر سالی ۱۰ درصد بودجه تخصیص داشت اکنون باید بهره برداری می شد.

 

وی ابراز کرد: ما در برابر این مردم مسئول هستیم و باید پاسخگوی جوانان و نوجوانان باشیم بنابراین علل تاخیر ۱۰ ساله این پروژه را مسئولین بیان کنند که اگر کوتاهی کردند باید در محضر خدا توبه کنند و از مردم نیز عذرخواهی کرده و اقدام عاجل را انجام دهند.


حجت الاسلام بامری در خاتمه با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع) و رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) این مناسبات را تبریک و تسلیت گفت.

کد خبر 1115291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha