امدادرسانی به بیش از ۸ هزار آسیب‌دیده متأثر از زلزله اندیکا

خدادادی با اشاره به تلاش ۳۸روزه تیم های امدادی هلال‌احمر خوزستان در مناطق زلزله زده اندیکا، از امدادرسانی به هشت هزار و ۳۹۲ متأثر از زلزله اندیکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز با حضور در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که در شهرستان اندیکا تشکیل شد، با ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان، در خدمات‌رسانی به متأثرین از زلزله‌های ۱۲و ۱۷ مهر ماه اندیکا اظهار کرد: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون هشت هزار و ۳۹۲ نفر مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند و مجموعه‌ای از اقلام زیستی، معیشتی و بهداشتی دریافت کرده‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان بر ضرورت تسریع در خدمت‌رسانی ها تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک مجموعه مردم‌نهاد تمام توان خود را برای تسکین بخشی به متاثرین از زلزله در شهرستان اندیکا به کار گرفته و تاکنون بیش از یک هزار و ۶۷۰ چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده اندیکا توزیع شده است.

 

وی با اشاره به رسیدن سرما به روستاهای زلزله‌زده اندیکا اضافه کرد: عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر طبق ضوابط ملی و بین‌المللی پایان یافته و فعالیت‌های این جمعیت در مناطق زلزله‌زده در قالب ارائه خدمات حمایتی در حال انجام است و از همه دست اندرکاران و مردم مهربان و خیر می‌خواهیم با مشارکت در پویش همدلی و مهربانی در رفع بخشی از محرومیت‌های این مناطق همت کنند.

 

خدادادی ابراز کرد: بر چادر و اقلام غذایی و بهداشتی توزیع شده در عملیات‌های امدادرسانی، فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر با حمایت خیرین و کمک‌های مردمی در قالب پروژه‌های حمایتی و پویش «همدلی و مهربانی» به زلزله‌زدگان سرعت گرفته و حدود ۵۰۰ بسته غذایی، ۲۰۰ بسته بهداشتی و ۵۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی به متأثرین از زلزله اندیکا اهدا شده و یک هزار و ۵۰۰ کیسه آرد دیگر خریداری و به محض دریافت از کارخانه آرد، توزیع خواهد شد، ضمن آنکه مشارکت در ایجاد سرپناه موقت برای حفظ احشام از سرما نیز در حال انجام است.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش بی‌وقفه ۳۸ روزه تیم‌های درگیر در امدادرسانی عنوان کرد: ۳۰ تیم امدادی متشکل از نجاتگران داوطلب و پرسنل جهادگر این جمعیت در طول این مدت به امر خدمت‌رسانی مشغول بوده و به تمام نقاط متاثر از زلزله، سرکشی و امدادرسانی کرده‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: علاوه بر اقدامات امدادی و حمایتی، فعالیت‌های موثری از طریق حوزه جوانان با محوریت حمایت‌های روانی واجرای پروژه‌های فرهنگی، همکاری با آموزش و پرورش عشایر جهت دایر شدن کلاس‌های درس، مشارکت در زمینه واکسیناسیون عشایر و همکاری با سازمان دامپزشکی جهت غربالگری دام‌ها نیز صورت پذیرفته است.

 

وی بر لزوم توجه ویژه به خانه‌های هلال به منظور برنامه‌ریزی برای افزایش سطح تاب آوری و کاهش خطرپذیری از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی خودامدادی، دگرامدادی و آمادگی در برابر مخاطرات و مشارکت در ارزیابی و امدادرسانی در حوادث تاکید کرد و یادآور شد: با همکاری مسئولان محلی سه خانه هلال در این شهرستان راه‌اندازی و تعداد خانه‌های هلال اندیکا به عدد هشت رسید.

 

کد خبر 1115314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha