فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای ضروری برای مردم دردآور است

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت، به ویژه در کالاهای ضروری برای مردم درآور بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 21 آبان) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با اشاره به لزوم وحدت و وفاق بین سه قوه برای موفقیت کشور در عرصه های مختلف گفت: هرگاه به سه قوه وحدت وجود داشت کشور از آسیبها مصون ماند و هر جا وفاق بین سه قوا نبود مردم و کشور آسیب دیدند.


نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت به ویژه کالاهای ضروری برای مردم دردآور بوده و هست.


وی اذعان داشت: قبول دارم یک شبه همه چیز را نمی شود درست کرد چرا که زیرساخت های فاسد و مدیران نالایق که از گذشته در کشور بودند، هنوز هستند.


امام جمعه رشت به نشست های سه قوه اشاره و اعلام کرد: کشور با سه مشکل کسری بودجه، نقدیندگی افسار گسیخته و ارز ترجیحی روبروست.


وی گفت: کسری بودجه در نتیجه بی توجهی به تولید داخلی و صادرات و دست گدایی دراز کردن به سمت خارج و غرب بوده است.


فلاحتی خاطرنشان کرد: این مشکلات باعث شد، سفره مردم کوچک و ویژه خواری زیاد شود تا جایی که اگر دستگاه قضا تا چهار سال آینده به دنبال ویژه خواران باشد زندان تهران جایی برای زندانیان نخواهد داشت و این نتیجه عدم نظارت مجلس قبلی بود.


وی گفت: قرار شده ارز ترجیحی را دولتمردان در دو عرصه دارو و گندم و هردو فعال کنند و در سایر بخش ها بردارند.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: دولت و مجلس باید زیرساخت های لازم در رفع ارز ترجیحی برای غیر دوکالا را تنظیم کنند و رسانه ها مردم را در این زمینه آگاه کنند.


وی اضافه کرد: دهک های پایین و آسیب پذیر توجه شوند تا حذف ارز ترجیحی به این اقشار آسیب نزند.


فلاحتی به گزارش اخیر دستگاه اطلاعاتی آمریکا اشاره و اظهار کرد: در این گزارش خطاب به دولت آمریکا عنوان شده که ایران تلاش می کند نفوذ آمریکا را کاهش و نفوذ خود را افزایش دهد و از جمعیت شیعه در دنیا حمایت کند.

 

وی گفت: در این گزارش تصریح شده، نخبگان ایران حاضر به گفتگو به آمریکا نیستند و ایران در آمریکا نیروهایی دارد که اگر اراده کند، می توانند آمریکا را دچار  مخاطره کند.


امام جمعه رشت تاکید کرد: دشمن اعتراف به قدرت ایران کرده و البته در مسیر ایران هراسی در دنیا و منطقه گام بر می دارد.

 

فلاحتی در خطبه نخست با تاکید بر لزوم تبعیت از آموزه های اهل بیت (سلام الله)  گفت: این تبعیت از روی محبت و احترام بوده و مانند رابطه شاه و رعیت نیست.


نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: تبعیت از امام در همه لایه های زندگی فردی و اجتماعی گسترده است.

کد خبر 1115334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha