عزت، حکمت و مصلحت، سه اصل دولت جدید در مسیر مذاکره

به گفته حجت‌الاسلام موسوی، دولت جدید مسیر مذاکره و گفت‌وگوها را بر اساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بسته است و بناست همزمان با تلاش برای رفع‌تحریم‌ها از مسیر مذاکره، به خنثی‌سازی تحریم‌ها هم تمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه امروز قیدار با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود.

 

حجت الاسلام سید علی موسوی با بیان اینکه یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر عزیز انقلاب، درباره کتاب و کتاب خوانی بوده است، افزود: مطالباتی که از حدّ تذکر و یادآوری گذشته و به یکی از غصه‌های دردمندانه مقام معظم رهبری تبدیل شده و متاسفانه باید گفت نه مسئولان و نه مردم چندان توجهی به آن کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مسؤولین امر توجه داشته باشند که کتاب خوب تولید شود چرا که کتاب غذای روح انسان است، گفت: مسؤولان باید مواظب باشند غذای آلوده و مسموم به خورد جامعه داده نشود.

 

موسوی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و با اشاره به یک نکته از زندگی سراسر نور آن حضرت گفت: سیره مبارزاتى ایشان با استفاده از سلاح علم، معنویت و اخلاق بود؛ آن هم در روزگارى که حاکمان به چیزى جز حفظ قدرت و دنیاگرایى نمی‌اندیشیدند.

 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه طبق اعلام معاون سیاسی وزیر امور خارجه مذاکرات هسته ای با 1+4 در 8 آذر آغاز خواهد شد، افزود: در نگاه غرب به ویژه آمریکا، برجام و مذاکره برای احیای آن بستری برای محدودسازی ایران در حوزه صنعت هسته‌ای است و مقام‌های دولت آمریکا تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان سکویی برای پرداختن به سایر موضوعات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود تنها سلاح تحریم‌ها را در دست دارند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران نیز برای ورود به میز مذاکره به دنبال رفع تحریم های اقتصادی و ضد بشری آمریکا علیه خود است، ادامه داد: در دولت گذشته، برای رسیدن به این موضوع، محدودیت‌های بسیاری پذیرفته شد و حتی قبل از اجرای تعهدات طرف مقابل، ایران همه تعهدات خود را عملی کرد و نتیجه آن شد که ایالات متحده تصور کرد که صنعت هسته‌ای ایران بر اثر محدودیت‌های برجام به پایان رسیده و از توافقنامه هسته‌ای خارج شد و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ تحریم بر تحریمهای قبلی اضافه کرد.

 

موسوی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی بنا ندارد، اقتصاد و معیشت مردم با به قیام ‌و قعود مسئولان فلان کشور با عنوان بی‌مسمای «تیم مذاکره‌کننده» گره بزند، تصریح کرد: دولت جدید مسیر مذاکره و گفت‌وگوها را بر اساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بسته است و بناست همزمان با تلاش برای رفع‌تحریم‌ها از مسیر مذاکره، به خنثی‌سازی تحریم‌ها هم تمرکز کند

 

 

 

کد خبر 1115354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha