نهضت مطالعه مفید به عنوان مصوبه شورای عالی فرهنگی باید محقق شود/ امر به معروف و نهی از منکر واجب اجتماعی برای تأمین حقوق شهروندان است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: نهضت مطالعه مفید به عنوان مصوبه شورای عالی فرهنگی باید محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۲۱ آبان با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: هشتم ربیع الثانی سالروز ولایت با سعادت امام حسن عسکری(ع) را در پیش داریم، امامی که خدمات ارزنده ای را به اسلام ارزانی داشتندو در طول دوران حیات خود با توجه به حساست های متعدد همواره به گونه ای فعالیت ها را مدیریت کردند که آسیبی به شیعیان وارد نشود. 

 

امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: حضرت امام حسن عسکری(ع) فتنه های زمان خود را با آرامی خنثی کردند؛ فتنه هایی که سعی داشتند با ایجاد شبهه سند حقانیت اسلام و رسالت را تخریب کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی است و فرصتی که انس بیشتری با کتاب داشته باشیم چرا که هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد از این رو انس با کتاب بزرگترین وسیله کمال بشر تلقی می شود.

 

وی ادامه داد: ضروری است مردم به صورت روزانه و منظم مطالعه کتاب هایی مانند نهج البلاغه شریف را در نظر داشته باشند و البته کسانی که پرورش روح و کمالات معنوی و مادی را طالب باشند باید با کتاب انس داشته باشند. 

 

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: چنانچه به دنبال ارتقاء کیفی فرهنگ عمومی باشیم باید به کتاب حتی الکترونیکی آن توجه داشته باشیم و در این جریان در مجتمع های مسکونی، امامزاده ها و دیگر مکان ها کتابخانه هایی را ایجاد کرد و دسترسی به کتاب را فراهم ساخت. 

 

خطیب نماز جمعه کرج عنوان کرد: یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد نهضت مطالعه مفید است به ویژه آنکه سرانه مطالعه کتاب بسیار پایین است. 

 

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگر سخنان خود به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: متقین نسبت به مسوولیت خود نسبت به دیگران واقف هستند و همواره متوجه اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دایره وسیعی است به عنوان واجب اجتماعی با آثاری مانند تأمین حقوق همه شهروندان است. 

 

امام جمعه کرج ادامه داد: تأمین حقوق شهروندان به عنوان یک موضوع اجتماعی از وطائف دولت ها است آنچنان که امیرالمومنین(ع) در رابطه با فلسفه حکومت می فرمایند: « باید ستمدیدگان از هر ستمی ایمن باشند و حدود الهی بر زمین نماند» به این معنی که دولت ها اختیار دارند در رابطه با تأمین حقوق عامه حرکت کنند و هر حقی را تمام و کمال به مردم برسانند. 

 

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر رسالت و تکلیفی برای همه است و کسی از این دایره خارج نمی شود همانطور که امیرالمومنین(ع) می فرمایند: خداوند امر به معروف برای اصلاح کار همگان و نهی از منکر برای بازداشتن بی خردان قرار داده است. 

 

 

کد خبر 1115375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha