دولت به دنبال توقف تمرکزگرایی در برنامه های فرهنگی هنری است

اسماعیلی ارتقای جدی وضعیت فرهنگ و هنر در سطح کشور را از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: نگرش دولت مردمی بر این اصل استوار است که تمرکز گرایی را در برنامه های فرهنگی و هنری متوقف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد مهدی اسماعیلی» شب گذشته در اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر ارتقای جدی وضعیت فرهنگ و هنر در سطح کشور را از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرش دولت مردمی بر این اصل استوار است که تمرکز گرایی را در برنامه های فرهنگی و هنری متوقف نماید و هنرمندان برای دیده شدن، ترقی و تعالی نیازی به حضور در مرکز نداشته باشند، بلکه هر هنرمند در شهر خود رشد یافته و برای شهر و استان خود افتخارآفرینی کند.

وی حرکت مشتاقانه اهالی تئاتر ، مردان سخت کوش و زنان هنرمند این شهرستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: با افتخار تمام و با تمام توان از برگزاری این جشنواره حمایت خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: اگرچه این منطقه دروازه ورود هنرهای مدرن بوده، اما با تدابیری که هنرمندان اصیل این منطقه اندیشیده اند، این هنرها رنگ بومی و اصیل ایرانی گرفته که افتخار بزرگی است و ما برای توسعه هنر تئاتر در این منطقه تلاش خواهیم کرد و در سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت به این منطقه سعی خواهیم کرد پروژه های فرهنگی خوبی را در آذربایجان شرقی و ارسباران رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی منطقه ارسباران گفت: ارسباران با چندین هزار سال سابقه تاریخی، فرهنگی و هنری امروز به عنوان مهد تئاتر کوتاه در ایران شناخته می شود؛ این جشنواره حرکتی شایسته تقدیر به دست جوانان هنرمند و هنرپرور این مرز و بوم بوده که در طول پانزده سال بالنده شده است.

اسماعیلی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را برخاسته از همت بلند و اراده های استوار جوانان و هنرمندان و همراهی مسئولان استان و شهرستان عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را الگویی عینی و نمونه ای گویا و خوب برای ترویج و تعمیق هنر اسلامی و ایرانی در اقصی نقاط کشور دانست و گفت: اجرای این جشنواره با این قدرت و قوت و شور و اشتیاق چراغ برگزاری بسیاری از برنامه های فاخر در دیگر شهرستانها را نیز روشن می سازد.

وی برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را با گستره بین المللی نوید داد و تصریح کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا این جشنواره سال آینده با گستره بین المللی برگزار و دبیرخانه دائمی آن ایجاد شود.

کد خبر 1115457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha