تالیف کتاب و پژوهش با محوریت شهدا، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است

به گفته مظفری، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، باید کارهای ماندگاری انجام شود تا ارزش های مقدس انقلاب در دانش آموزان نهادینه شود که تالیف کتب و پژوهش با محوریت شهدا از جمله آنها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم تقدیر از دبیران کمیته های اجرایی کنگره 3535 شهید استان زنجان که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در محل سالن تجلی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا متعلق به همه هستند و در مقابل ایثارگری ها و جان فشانی این عزیزان همه  وظیفه داریم تا در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم .

 

حسن مظفری بیان کرد: در طول برگزاری کنگره شهدای دانش آموز و معلم استان ، کارهایی بسیار خوب و شایسته  و ماندگاری به ویژه در حوزه دانش آموزی صورت گرفت است که به نوبه خود تقدیر و تشکر می کنم و این راه باید با همت همکاران استمرار یابد.

 

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس، فضای حاکم بر مدارس استان حماسی، اعتقادی و ارزشی بود و اکنون وظیفه  ما حفظ آن است و کارهای ما در این زمینه باید ماندگار باشد تا ارزش های مقدس انقلاب در دانش آموزان نهادینه شود که تالیف کتب و پژوهش با محوریت شهدا از جمله آنها است .

 

مظفری ادامه داد: به دانش آموزان توصیه دارم همواره در مسیر بصیرت، آگاهی، علم و دانش باشند و اگر دانش آموزان همواره درسطح بالایی از علم و دانایی قرار گیرند، قطعا دغدغه ای در جامعه نخواهیم داشت.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز ضمن تقدیر از تمامی عوامل اجرایی، دانش آموزان و بسیجیان  در برگزاری این کنگره گفت: آموزش و پرورش مهمترین مجموعه ای است که  سپاه می تواند با آن هم افزایی و همکاری داشته باشد .

 

سید شمس الدین موسوی با اشاره به اهمیت مطالعه زندگی نامه شهدا به ویژه شهدای استان اظهار داشت: معلمان نقش ویژه ای در جهت دهی به فکر و روش زندگی دانش آموزان دارند و در ایام دفاع مقدس نیز این امر مشهود بود و به عینیه در زندگی شخصی نیز شاهد این مهم بودم .

 

وی ادامه داد: هر کاری که برای خدا باشد قطعا به بهترین وجه برگزار می شود و از آن جایی که همه کار ها  در کنگره شهدای دانش آموز و معلم برای خدا بود مشکل خاصی به وجود نیامد و در حد مطلوب برگزار شد .

 

در این جلسه از تعدادی از دانش آموزان و دبیران کمیته های اجرایی کنگره به نمایندگی از عوامل برگزار کننده کنگره شهدای دانش آموز و معلم تجلیل شد.

کد خبر 1115459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha