۱۴۳ واحد زلزله زده خراسان شمالی تا پایان آبان ماه تکمیل می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بازسازی ۱۴۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم در اولویت قرار گرفته که این منازل تا پایان آبان ماه جاری تکمیل می شود.

"علی محمدی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بازسازی ۱۴۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم در اولویت قرار گرفته که این منازل تا پایان آبان ماه جاری تکمیل می شود، اظهار داشت: اکنون تمام این ۱۴۳ واحد به بانک معرفی و منجر به عقد قرارداد شده و ساخت ۱۴۳ واحد به مرحله سقف و ۱۳۲ واحد به دیوارچینی رسیده است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: برای سرعت دادن به بازسازی این واحدهای خسارت دیده به ازای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بند واو تبصره ۱۶ پرداخت می شود که در این زمینه تاکنون ۲۸۹ متقاضی به بانک معرفی شده و ۵۳ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

 

 

محمدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۳۱ فقره پرونده بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان به بانک معرفی شده و ۵۷۴ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

 


وی بیان کرد: اکنون  ۵۴۴ واحد در مرحله پی کنی،  ۴۹۵ واحد در مرحله فونداسیون، ۴۴۰ واحد مرحله  اجرای ستون، ۲۹۶ واحد در مرحله  اجرای سقف و  ۱۷۱ واحد در مرحله دیوارچینی است.

 


محمدی اظهار داشت: تاکنون  ۱۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۴۱۴ نفر از متقاضیان خسارت دیده از زلزله بهار امسال در شهرستان های مزبور پرداخت شده است.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون حدود ۶۰ هزار پاکت سیمان معادل حدود سه هزار تُن از این محصول به صورت رایگان میان روستاییان خسارت دیده توزیع شده است.

 

 

زمین لرزه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال بخش هایی از مناطق شهرستان های گرمه و جاجرم را لرزاند که موجب خسارت عمده به واحدهای مسکونی شد که بر اساس آمار اعلام شده،  در این زلزله به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

 

 

کد خبر 1115504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha