نشست مشورتی با موضوع «تقویت برنامه های فرهنگی هنری مساجد» در سنقر برگزار شد

باحضور امام جمعه و جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد و کارشناسان مرتبط نشستی مشورتی با موضوع«تقویت برنامه های فرهنگی هنری مساجد» در محل دفتر امام جمعه سنقر برگزارشد.

  به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،حجت الاسلام اله رضا اکبری ضمن تاکید بر تعامل و همکاری بخش های مختلف مساجد با یکدیگر گفت: برای پیشبرد کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی هنری مساجد در طول سال نیاز است امامان جماعت، کانون فرهنگی هنری، کانون بسیج، هیات امنا و حتی خادمان مساجد در برنامه ها و فعالیت های مساجد با همدیگر همکاری و تعامل سازنده داشته باشند که  این خود موجب جذب و ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان مسجد برای فعالیت بیشتر و بهتر مساجد می شود.

 

امام جمعه سنقر با اشاره به ایجاد انس و الفت بین امام جماعت مسجد و کودکان افزود: مساجد میبایست جای کودکان و نوجوانان باشد، و میطلبد در این راستا امامان جماعت و دیگر مسئولان مساجد با اخلاق نیکو، انس و الفت اسلامی این کودکان را به حضور در مساجد تشویق و ترقیب نمایند.

 

وی به لزوم حمایت هرچه بیشتر کانونهای فرهنگی هنری مساجد پرداخت  وخاطر نشان کرد: اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد بالقوه ظرفیتهای بسیار خوب و فوق العاده ای هستند که وظیفه ماست که این ظرفیتها را شناسایی کرده، فعالیتها و برنامه های سازنده آنها را احصا کرده و با حمایتهای زیرساختی و کمکهای اعتباری بصورت نظام مند در سطح مساجد این فعالان انقلابی را جذب و برنامه های آنها را هدفمند و عملیاتی نماییم.

 

در ادامه این نشست محمد رضا کماسی به ارائه گزارشی از فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ایام کرونا پرداخت و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد حاضر درجلسه نیز با ارائه گزارش فعالیتهای کانون، به مشکلات و همچنین ارائه راه کارهای پیشنهادی رفع این مشکلات پرداختند که درپایان هم از طرف امام جمعه و اعضا جلسه پیشنهاد شد برای رسیدگی هرچه بیشتر و بهتر به این مسائل مطرح شده، بعنوان دستور جلسه ای در شورای فرهنگ عمومی آینده مطرح شود.

 

لازم به ذکر است شهرستان سنقروکلیایی دارای ۵۹ باب کانون فرهنگی هنری ست که از این تعداد، ۱۴ کانون شهری و ۴۵ کانون در مساجد روستایی مستقر است

کد خبر 1115535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha