نقش کتاب و کتاب خوانی در بلوغ فکری جامعه، بی‌بدیل و اثرگذار است

مظاهری گفت: نقش کتاب و کتاب خوانی در بلوغ فکری جامعه، بی‌بدیل و اثرگذار است چرا که دانایی همواره محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ عمل صادقانه به مبانی دانش است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: نقش کتاب و کتاب خوانی در بلوغ فکری جامعه، بی‌بدیل و اثرگذار است چرا که دانایی همواره محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ عمل صادقانه به مبانی دانش است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقش کتاب در زندگی، نقش معلمی است که اصول را تبیین می‌کند و اخلاق انسانی و معرفت را در وجود انسان نهادینه می‌سازد.

 

وی ابراز کرد: اساسا جامعه ما یک جامعه پخته و متمدن است و یک جامعه بدوی و ابتدایی نیست، فلذا ملت ما باید در تمامی سطوح با مقوله کتاب و کتابخوانی انس داشته باشد.

 

مظاهری افزود: وقتی عقبه کتاب و کتابخوانی را مورد مداقه قرار می دهیم، شاهد این هستیم که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، فقط از طریق کتاب توانسته اند، ماندگار شوند و به تعبیری روابط فرهنگی جامعه بشری از پوشش کتاب و کتابخوانی و مبادلات فرهنگی ذیل کتاب شکل گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از شاه‌راه‌های کلیدی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اجرای ویژه برنامه های مختلف و متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

مظاهری با بیان اینکه در سال ۱۳۷۲ هجری خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شده، افزود: سال ۱۴۰۰ و در بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار دانایی؛ مانایی برنامه های متنوعی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اولویت برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی باید انگیزه بخشی و تشویق بچه های مسجد به فعالیت ثمربخش در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان باشد تا منجر به دانایی بچه های مسجد شود.

 

کد خبر 1115601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha