کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است

مرتضوی، گفت:کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:پیرایش فرهنگ از زاویه های زیان آور و آرایش آن با پاکی و خلوص و گسترش آن در همه سطوح و برای تمام قشرهای جامعه، به تلاش و هم بستگی همگانی نیازمند است که کتاب می تواند در این عرصه و میدان، به خوبی به کار گرفته شود و کارایی خود را به نیکی ظاهر سازد.

 

فرماندار سنقر و کلیایی افزود:با وجود به شیوع ویروس کرونا، محدودیت ها نیز نتوانست خللی در عزم  دوستداران کتاب در شهرستان ایجاد کند و به هر شکل ممکن این ارتباط میان کتاب و کتابخوانان وجود داشت و دارد. 

 

 

وی بابیان اینکه توسعه کتابخوانی وظیفه ای انسانی و اخلاقی است خاطر نشان کرد:  توسعه فرهنگ کتابخوانی به عهده تمام مسئولان و دست اندرکاران است و بایستی با تلاش بیشتر فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کنیم .

 

 

مرتضوی  با اشاره به تعداد کتابخانه های موجود در شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر  ۴ باب کتابخانه عمومی شهری و ۵ باب کتابخانه روستایی در شهرستان سنقر با  ۷۰ هزار نسخه کتاب فعالیت می کنند.

 

 

فرماندار سنقر و کلیایی اظهار کرد: در این شهرستان ۵ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که در ایام کرونا با برگزاری بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی ترویجی در فضاهای مجازی در اختیار و کانال های اطلاع رسانی کتابخانه های این شهرستان با اعضای فعال خود در ارتباط بوده اند.

کد خبر 1115603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha