طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا جدی گرفته شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی و اقدامات به عمل آمده جهت مهار کرونا جدی گرفته شود و مجریان طرح فعالیت خود را به طور مستمر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز (۲۲ آبان ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بر حساس بودن به وضعیت کرونا به خصوص در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه به دلیل شرایط نارنجی و قابل مهار بودن آن تاکید کرد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تحسین اقدامات پیشگامانه و مجدانه سپاه در طرح شهید سلیمانی که از ابتدای بروز بیماری کرونا تاکنون به عمل آورده شده، خواستار ادامه این اقدامات موثر تا مهار کامل این بحران شد.
 

وی بر استفاده از طرح شهید سلیمانی بر افزایش سطح هشدارها، انجام اقدامات پیشگیرانه و لغو حداکثری تجمعات و اتخاذ تصمیمات بهنگام و اثربخش با توجه به واقعیت های میدانی را از محورهای بازدارنده برای سهل انگاری، عادی انگاری و شیوع کرونا تاکید کرد.
 

احمد زاده با بیان اینکه، شرایط کرونا نسبت به هفته گذشته بهتر شده، تاکید کرد: اما به توجه به فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا، باید به این مسئله هم توجه ویژه شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، مسئله کرونا جدی و اولویت نخست است و بسیاری از محدودیت ها همچنان ادامه دارد، گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نظارت ها و تشویق برای روی آوری به تزریق واکسن باید مورد توجه جدی باشد.
 

وی در خصوص مدارس هم گفت: اصل براین است تا مدارس به صورت حضوری باشد و در این خصوص باید دستوالعمل های ملی مورد توجه باشد و تا زمان اعلام شده اقدامات اولیه انجام و شرایط به خوبی مهیا شود.
 

احمد زاده با تقدیر از تلاش های همه کادر بهداشت و درمان و مجموعه دستاندارکارانی که در مقابله با بیماری کرونا نقش دارند، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم استان به نقطه اطمینان ‌بخشی و قابل قبولی در مهار این بیماری برسیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشویق بر افزایش میزان واکسیناسیون و پوشش بیش از ۸۰ درصدی تاکید کرد و گفت: با رسیدن به این سطح از واکسیناسیون از سلامت مردم صیانت کرده ایم.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طی هفته گذشته روند بستری ثابت مانده و اکنون ۱۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده که ۸۶ بیمار قطعی و ۱۳ نفر در بخش ویژه هستند.
 

«پرویز یزدان پناه» افزود: تاکنون یک میلیون ۱۰۰ هزار دز واکسن وارد استان شده که ۸۷۰ هزار دز آن تزریق شده است.
 

وی ادامه داد: دانش آموزان بالای ۱۲ سال در استان ۸۶ درصد آنها مرحله نخست و ۵۹ درصد آنها مرحله دوم واکسن را تزریق کرده اند.
 

محمدمهدی بانشی هم گفت: از سه هزار و ۷۳۱ بازدید میدانی مبنی بر رعایت دستورالعمل های کرونایی به عمل آمده در استان ۳۱۸ متخلف شناسایی و ۴۸ مورد پلپ و به مراکز قضائی معرفی شدند.
 

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  گفت: با توجه به فصل سرما و شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا با وجود بیماری کرونا نسبت به تهویه هوا در منازل دقت لازم صورت گیرد.

کد خبر 1115735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha