حمایت از نخبگان مورد توجه استاندار جدید قزوین قرار گیرد

آیت الله عابدینی گفت: امیدواریم استاندار جدیداستعدادهای نخبگان این استان را مورد توجه بیشتر قرار دهند و نخبگان بتوانند هنر و دانش خود را برای مردم آشکار کرده و رشد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین که امروز (شنبه ۲۲ آبان) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: ولادت امام حسن عسکری (ع) را تبریک می گوییم، در حدیثی از این امام بزرگوار آمده است هیچ انسان آبرومند و عزتمندی حق را رها نرد، جز اینکه ذلیل و خوار شد و هیچ انسان ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد جز اینکه خداوند متعال او را به عزت رساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این فرمایش امام حسن عسکری (ع) مصداق هایی دارد مانند امام خمینی (ره) که در برابر باطل ایستاد و در قرآن کریم هم آمده است به باطل و ظلم تکیه نکنید زیرا آتش می گیرید.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان قزوین افزود: استان قزوین از نظر صنعتی دارای موقعیت ویژه ای است و از نظر کشاورزی هم دارای شرایطی است که مقام معظم رهبری در سفرشان به این استان بر لزوم توجه به دشت قزوین تأکید کردند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: قزوین استانی کهن و مهد پرورش بزرگان و علمایی است که مقام معظم رهبری در سفرشان به استان قزوین وقتی خواستند نام علما را ببرند، فرمودند اگر بخواهم اسامی شان را بخوانم ۲ تا سه ساعت زمان نیاز است و این پیشینه استان قزوین است.

 

وی خاطر نشان کرد: قزوین استانی دانشگاهی است و دارای حوزه علمیه کهن و فاخر است و نیروی انسانی در زمینه های مختلف دارد که در موفقیت های نظام جمهوری اسلامی موثر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تقدیر از خدمات استاندار سابق قزوین یادآور شد: به استاندار سابق قزوین خداقوت گفته و ان شاالله خداوند متعال زحمات ایشان را قبول کند؛ در استان ما شرایطی پیش آمده که طی دهه های گذشته نگذاشته اند بسیاری از نخبگان استان زمینه رشد و پرورش یابند و به آنها ظلم شده است.

 

وی یادآور شد: امیدواریم استاندار جدید گنج های استعدادهای نخبگان این استان را مورد توجه بیشتر قرار دهند و نخبگان بتوانند هنر، تحصیل و  دانش خود را برای مردم آشکار کرده و رشد کنند.

 

در ادامه نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلات استان در حوزه تأمین آب شرب است که طرح انتقال آب از سد طالقان به استان با مساعدت بخش خصوصی در حال انجام است.

 

«روح الله عباسپور» خاطر نشان کرد: استان قزوین از نظر تأمین اعتبارات عمرانی وضعیت خوبی ندارد و لازم است در این حوزه توجه جدی به استان شود.

کد خبر 1115797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha