بخش ویزه این دوره مسابقه مدهامتان استعدادیابی کودکان قرآنی می باشد

براتی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی «مدهامتان» در استان، بیان کرد: بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال که کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند و همچنین توجه به جلسات سنتی قرآن کریم از بخش‌های ویژه این دوره از مسابقات در سال‌ جاری است.

حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اظهار کرد: قرآن کریم، کتاب راهنمای زندگی بشر، معجزه بی‌نظیر پیامبر اکرم، پاسخگو و نسخه درمان خیلی از مشکلات و نابسامانی‌های اخلاقی، فکری و رفتاری جامعه بشر است.

وی گفت: در اسلام هیچ بن‌بستی در زندگی بشر نیست و در کشورهای اسلامی برای تحقق حکومت طراز اسلامی باید به قرآن که نسخه درمان بشریت است و همچنین مفسرینی که تعریف کننده این کتاب الهی هستند، توجه شود.

سرپرست ستاد فهما تهران افزود: مساجد با توجه به فضاهای امن در حکومت اسلامی بهترین فضا برای بهره‌مندی از آموزه‌های انسانی است و به همین منظور کانون فرهنگی، هنری مساجد به‌عنوان بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد طبق وظایف در امر آموزش قرآن کریم اقداماتی را انجام می‌دهد.

براتی از برگزاری سومین رویداد سراسری «فهما» در ۱۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان تهران خبر داد و بیان کرد: این رویداد شامل سه شبستان هنر، فناوری و فرهنگ است که در آن بخشی به‌عنوان رواق نور برای ثبت و ضبط فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.

وی با اعلام خبر برگزاری پانزدهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان، گفت: این مسابقه با اهدافی از جمله ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند قرآن، مسجد و مردم و کشف استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد فهما کشور با بیان اینکه مسابقه قرآنی مدهامتان در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، افزود: کودکان در رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان در رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و در حوزه جوانان رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال است.

براتی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات دو بخش رقابتی و ویژه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در بخش رقابتی شرکت‌کنندگان خانم و آقا در رشته‌های قرائت، تحقیق، قرائت تقلیدی، بخش مفاهیم قرآن کریم، اذان، رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، مکبری، قرائت نماز و در انتها استعدادیابی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: طبق آیین‌نامه و با توجه به شیوع بیماری کرونا پیشبینی‌هایی برای بهره‌مندی از فضای مجازی برای اجرای این دوره از مسابقات انجام شده است؛ همچنین در صورت مساعد شدن اوضاع کرونایی مسابقات به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به‌صورت مجازی ارسال کنند و در برخی از رشته‌ها همچون حفظ قرآن از ظرفیت سامانه آموزش مجازی lms و اسکای‌روم استفاده می‌شود.

براتی تشریح کرد: شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir و عضویت در کانون فرهنگی و هنری مسجد خود در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کرده و با انتخاب مدهامتان به صفحه ارسال فایل هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به بخش ویژه‌ که امسال به مسابقه اضافه شده است، گفت: بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال است که کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند و همچنین توجه ویژه به جلسات سنتی قرآن کریم در این دوره شده است.

سرپرست ستاد فهما تهران بیان کرد: شرکت‌کنندگان تا ۳۰ آذرماه سال‌ جاری می‌توانند آثار خود را ارسال کنند، در نیمه اول دی‌ماه سال جاری مرحله استانی و مرحله کشوری در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در مشهد برگزار می‌شود، در نهایت متناسب با امتیاز شرکت‌کنندگان از جوایز نقدی و خدمات ارزنده قرآنی و فرهنگی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 1115832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha