آمار دقیقی از ارزش کالاهای متروکه و قاچاق وجود ندارد

پور کاظم شایسته با بیان اینکه آمار دقیقی از ارزش کالاهای متروکه و قاچاق وجود ندارد، گفت: بر اساس آن چه که در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ ارائه شد، کل کالاهای متروکه و قاچاق در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مصطفی پورکاظم شایسته، معاون حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته (شنبه 22 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بر اساس آن چه که در گزارش تفریغ بودجه سال 1399 ارائه شد، کل کالاهای متروکه و قاچاق در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی 6 هزار میلیارد تومان است که از این مقدار 2 هزار و 600 میلیارد تومان سهم قاچاق است.

 

وی با اشاره به اینکه همیشه با آمارها و ارقام متفاوت و تخمینی مواجه بودیم افزود: از سال 1396 در تلاشیم شفافیت و آمار واقعی و جدی را از کالای مکشوفه به ویژه مواردی که در انبارهای اموال تملیکی وجود دارد داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: کمیته رسوب پرونده های موجود در انبارهای تملیکی را تشکیل دادیم که در آن از سال 1397 تا آخر سال 1399, هفت هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف و حدود 70 هزار پرونده را بازخوانی و کالاهای مربوط به آن را پیدا و انبارها را تعیین تکلیف کردیم.

 

پورکاظم شایسته گفت: قانون سال 1392، وظیفه و اختیار را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی داد که در راستای تعریف و باز تعریف فرآیند دقیق مبارزه با قاچاق بود به تعبیر دیگر، کالایی را که گمرک و مبادی رسمی، کشف می نمود خودش نگهداری و رسیدگی می کرد اما مشکلاتی پیش می آمد که قرار بود سازمان بی طرفی که امین اموال دولت است این اموال را نگهداری و نسبت به امهاء و یا فروش و یا صادرات آن اقدام کند. از سال 1397 تا سال 1398 ، مهمترین علت ماندن کالاها در انبارها، آرای قضایی قطعیت نیافته بود.

کد خبر 1115837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha