خیریه های اسلامی در خط  مقدم کمک به فقرا در زیمباوه

اگرچه مسلمانان تنها ۰.۷ درصد از جمعیت زیمبابوه را تشکیل می دهند اما نقش مهمی در ایجاد رفاه و کمک به خیریه ها در این کشور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « yenisafak»،کارشناسان در روز جهانی مهربانی می گویند که اگرچه مسلمانان تنها 0.7 درصد از جمعیت زیمبابوه را تشکیل می دهند اما نقش مهمی در ایجاد رفاه و کمک به خیریه ها در این کشور داشته اند.

بر اساس گزارش های دریافته شده ،مسلمانان در خط مقدم فعالیت های داوطلبانه مانند اهدای پول برای خیریه ها و کمک به یتیمان بی خانمان هستند.

همزمان با روز جهانی مهربانی می کند ، برخی از اهالی زیمباوه به خبرگزاری آناتولی گفتند که دیدن اعضای جامعه مسلمانان در حال کمک به فقرا در پایتخت این کشور یک منظره معمول است.

بسیاری از مسلمانان مانند هیچ گروه خیریه سازمان یافته ای را اداره نمی کنند، اما در ظرفیت های فردی به مردم نیازمند کمک می کنند.

برآوردها حاکی از آن است که مسلمانان حدود 120 هزار از جمعیت 12.7 میلیونی زیمبابوه را تشکیل می دهند که عمدتاا مهاجران آسیای جنوبی، بومیان زیمبابوه و مهاجران سایر کشورهای آفریقایی را شامل می شوند.

هنری بالاکازی که زیر پرچم صندوق ملی زکات زیمبابوه کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کند و از آن برای بهوبد وضعیت فقرا استفاده می‌کند در این باره می گوید:جامعه اسلامی در راس امور خیریه بوده است، زیرا ما از حضرت محمد (ص) پیروی می کنیم.او به ما آموخت که تا زمانی که به دیگران محبت نکنیم، واقعامؤمن نیستیم. هر یک از ما آرزوی خوشبختی داریم و بنابراین باید برای دیگران نیز همین آرزو را داشته باشیم.

کد خبر 1115921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha