دوفصلنامه «فقه حکومتی» مقاله می‌پذیرد

دوفصلنامه حوزه مردم‌سالاری دینی و فقه‌حکومتی با عنوان«فقه حکومتی»مقاله علمی در حوزه مردم سالاری دینی و فقه حکومتی می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ دوفصلنامه «فقه حکومتی» مقاله می‌پذیرد. به کوشش معاونت پژوهش مرکز پژوهشی مبنا، دوفصلنامه حوزه مردم‌سالاری دینی و فقه‌حکومتی با عنوان«فقه حکومتی»مقاله علمی می‌پذیرد.

دوفصلنامه علمی – پژوهشی «فقه حکومتی» به صاحب امتیازی مرکز پژوهشی مبنا در شمارگان جدید خود مقاله علمی در حوزه مردم سالاری دینی و فقه حکومتی می‌پذیرد.

براساس این گزارش، اساتید و پژوهشگران محترم می توانند جهت ملاحظة اولویت‌های پژوهشی و شیوه‌نامه مجله و ارسال مقاله به سامانه دوفصلنامه فقه حکومتی به نشانی http://fh.smhi.ir مراجعه کنند.

همچنین لازم به توضیح است، مقالات پس از ارزیابی سریع، علاوه بر سایت مجله، در پایگاه‌هایی جامع علمی«نورمگز» و «سیویلیکا» نمایه می‌گردد.

لازم به ذکر است، دوفصلنامه فقه حکومتی به عنوان اولین نشریه علمی با این رویکرد و با حضور موثر اساتید مبرّز فقهی و حقوقی کشور (به عنوان اعضای حلقه علمی مرکز پژوهشی مبنا و مؤسسه صراط مبین) راه اندازی و عرصه جدیدی را در این ساحت گشوده است.

ویژگی اصلی هیات تحریریه این فصلنامه، حوزوی – دانشگاهی بودن اساتید و نویسندگان، تاکید بر اجتهادی، نوین و بومی بودن مطالب، توجه جدی به خلأهای نظری بنیان برانداز و آسیب زا در این مورد و پرهیز از طرح مباحث تکراری و کلیشه‌ای می‌باشد.

به طور کلی موضوعات و اولویت‌های پژوهشی مجله فقه حکومتی شامل موضوعاتی از قبیل ماهیت، اهداف و ارکان دولت اسلامی، مناسبات مردم و دولت اسلامی، حقوق و آزادی‌های مردم در دولت اسلامی، اعمال اقتدار دولت اسلامی در سه عرصة تقنین، اجرا و قضاء، و حکمرانی شایسته و دولت اسلامی می‌گردد.

اعضای هیئت تحریریه مجله از این قرار هستند:

مؤسس: دکترمحمدتقی دشتی؛ استادیار حقوق عمومی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا

مدیر مسئول: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته؛  دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

سردبیر: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته؛  دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

جانشین سردبیر: محمد مهدی فر؛ مدرس حوزه علمیه قم ، مدیر گروه مردمسالاری دینی مرکز پژوهشی مبنا

مدیر اجرایی:  محمد قرائتی ستوده؛ کارشناس ارشد علوم سیاسی، معاون اجرایی مرکز پژوهشی مبنا

 

کد خبر 1116003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha