عملیات پیروزمندانه سپاه در دریای عمان دل بدخواهان نظام اسلامی را لرزاند

سرهنگ حبیب زاده با اشاره به عملیات مقتدرانه سپاه در دریای عمان گفت: این عملیات به کشورهایی که الم آمریکا را برافراشته اند، یادآور شد که امنیت خریدنی و اجاره کردنی نیست و دل بدخواهان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرهنگ قاسم حبیب زاده، معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری با موضوع بررسی ابعاد بین المللی عملیات مقتدرانه سپاه در دریای عمان گفت: در بررسی تقابل نظام سلطه با غرب آسیا مزاحمت های دریایی آمریکا برای اولین بار نبوده است و برخورد جمهوری اسلامی با این مزاحمت با مزاحمت نیروی دریایی آمریکا نیز در طی 42 سال گذشته تکرار شده و همواره با این عنصر مزاحم در منطقه مواجه بوده ایم و هستیم.

 

معاون سیاسی بسیج افزود: هر کشوری حق دارد در منطقه ای که زندگی می کند برای تامین امنیت ملی خود برنامه هایی را تدوین و اجرا کند تا جایی که این برنامه ها نافی حقوق دیگران نباشد. از منظر بین المللی نیز این حقوق کاملا مشروع و پذیرفته است.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به دلایل مختلف نسبت به سایر کشورهای منطقه از جایگاه ویژه تمدنی و ظرفیت های مادی و معنوی برخوردار بوده و همواره نقش الگوسازی برای سایر ملت ها داشته است. تمام این ویژگی ها بیانگر این است که ما حق داریم از منافع ملی با تمامیت توان خود دفاع کنیم و بعد از چین بیشترین همسایه را در عرصه بین المللی داریم و تمام همسایگان برای جمهوری اسلامی فرصت هستند.

 

سرهنگ حبیب زاده اظهار کرد: برای تبادل فرهنگی، اقتصادی و دریایی و مقابله هم افزا با تهدیدات جمهوری اسلامی همواره تمام تحولات پیرامونی خود را رصد می کند اما در این تعاملات همواره با عنصر مزاحمی که خودنمایی می کند، مواجه است. این عنصر از 15 کشور همسایه در 13 کشور پایگاه نظامی دارد که با برچیدن پایگاه نظامی از افغانستان اکنون در 12 کشور پایگاه نظامی آمریکا وجود دارد. این عنصر همواره آشکار و پنهان تلاش می کند تا در قالب تفرقه افکنی، جاسوسی، تحریم، استراق سمع و شنود موانعی را در روابط ایران با سایر کشورها ایجاد کند و بر همین اساس ایران همواره مقاومت می کند و این مقاومت به دلیل صیانت از منافع ملی کشور است. این حق طبیعی ماست که از منافع کشور دفاع کنیم و در کل منطقه حافظ منافع خود باشیم.

 

وی ادامه داد: عملیات مقتدرانه سپاه در دریای عمان پیامدهای بسیاری برای کشورهای منطقه داشته و نشان دهنده تداوم سلطه گری آمریکاست که هنوز پس از پایان جنگ جهانی دوم همواره تلاش می کند این قدرت نمایی را با جنایات مختلف حفظ کند.

 

وی با اشاره به هیمنه پوشالی آمریکا و قدرت نمایی او در منطقه خاطرنشان کرد: آمریکا همواره تلاش دارد با استفاده از این ابزار نقشه خود را در منطقه پیش ببرد و از این جهت نیازی به اعزام کشتی های توپ دار به کشورهای تحت فرمان خود ندارد. آمریکا با استفاده از هیمنه سلطه گری خود مانند موریانه که البته از درون هیچ چیزی ندارد، زیاده خواهی های خود را تامین می کند در حالی که این هیمنه را از درون موریانه خورده است.

 

وی اظهار کرد: پیروزی سپاه در این عملیات نشان دهنده شکستن هیمنه پوشالی آمریکا بود و پیامدهای مثبتی را برای مردم منطقه و کشورهای آن داشته است. این عملیات کشورهای منطقه را مصمم می کند و به آنها دل و جرات می دهد که آمریکا آن قدر غول بی شاخ و دم نیست و شکست ناپذیر جلوه می دهد و تماشاچیانی که شاهد دعوای ملت ایران و آمریکا هستند، تذکر می دهند که اگر از نظام سلطه به ستوه آمده اند، می توانند حق شان را از این نظام بگیرند، تحولات چهار دهه پیروزی انقلاب همگی نشان دهنده الگوپذیری از جمهوری اسلامی ایران است.

 

سرهنگ حبیب زاده تصریح کرد: ضربه بر موجودیت اسراییل نشان دهنده آن است که حماس، یمن و سوریه همواره به هیمنه پوشالی آمریکا پی برده اند و رخ نشان داده اند. امروز آمریکایی ها در منطقه با ایستادگی و مقاومت سپاه مواجه شده اند و میخ جدیدی بر هیمنه تابوت آمریکا در منطقه کوبیده شد و عملیات سپاه یک گام دیگر آمریکا را به اخراج از منطقه نزدیک تر کرد و این رفتار همان استراتژی رهبر انقلاب در تاکید بر اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیاست که اگر ملت ها بخواهند آزاد زندگی کنند، باید عنصر مزاحم را از منطقه از بین ببرند. امروز در خلیج فارس تمام گام های مشخص برای اجرای راهبرد نهایی رهبر انقلاب وجود دارد.

 

وی با اشاره به عملیات نیروی دریایی سپاه در منطقه یادآور شد: عملیات نیروی دریایی سپاه در منطقه دل هواداران نظام اسلامی را شاد کرد و کسانی را که الم نظام سلطه را برافراشته اند، لرزاند و به این نتیجه رساند که امنیت خریدنی و اجاره کردنی نیست و انتظار نداشته باشند که دمشان را به آمریکا ببندند و امنیت آنها تعیین شود. آنها با اجرای این عملیات به واقع بینی بیشتر در منطقه نزدیک شدند.

 

وی با اشاره به عملیات های موفق گذشته نیروهای مسلح از جمله به زمین نشاندن پهباد جاسوسی آمریکا و دستگیری تفنگداران آمریکایی یادآور شد: این عملیات های موفق در گذشته زمینه ساز راهبرد نظامی جمهوری اسلامی است و هرچه جلوتر می رویم، جمهوری اسلامی با یاوران بیشتری با نثار خون خود با ایستادگی و مقاومت برای آزادی مردم منطقه و ملت ایران با صراحت بیشتر در مقابل زیاده خواهی های آمریکا می ایستد.

کد خبر 1116057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha