افزایش فعالیت‌های دینی و قرآنی زمینه ساز اعتلای جامعه است

مدیر موسسه قرآنی حضرت جوادالائمه(ع) بیجار گفت: افزایش فعالیت‌های دینی و قرآنی بخصوص زمانی که با تعطیلی مراکز دینی در زمان بیماری کرونا مواجه بودیم زمینه ساز اعتلای جامعه است.

زهرا احمدزاده مدیر موسسه قرآنی حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان به فعالیت‌های موسسه قرآنی جواد الائمه(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: موسسه قرآنی جواد الائمه(ع) از سال ۸۳ و با هدف توسعه فعالیت های دینی و قرآنی راه‌اندازی شد.

 

وی به رده‌های سنی قرآن آموزان  اشاره کرد و افزود: موسسه قرآنی حضرت جواد الائمه(ع) فعالیت‌های دینی و قرآنی را در رده‌های سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کند و خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از فعالیت‌ها صورت گرفته است.

 

مدیر موسسه قرآنی حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان بیجار اعلام کرد: در موسسه قرآنی جواد الائمه(ع) دوره‌های آموزشی حفظ، تفسیر، روخوانی و روانخوانی با تدریس مربیان برجسته انجام می‌شود.

 

مدیر موسسه قرآنی حضرت جواد الائمه(ع) شهرستان بیجار در ادامه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از سبک زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داد و سبک‌های جدید زندگی، شغلی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیش روی جامعه بشری قرار داد و در این میان فعالیت‌های دینی و مذهبی هم دستخوش این شرایط قرار گرفت.

 

احمدزاده به تلاش‌های صورت گرفته در راستای برگزاری فعالیت‌های دینی و آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در ابتدا فعالیت‌های ما با رکود زیادی مواجه شد اما از فضا و بستر فضای مجازی استفاده کردیم و فعالیت‌های خود را به صورت مجازی آغاز کردیم.

 

وی اعلام کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون کادر آموزش و قرآن آموزان اکنون کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

مدیر موسسه قرآنی جواد الائمه(ع)به دو ه های در حال آموزش اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون دوره‌های آموزشی تفسیر، روخوانی و روانخوانی، حفظ و بیان احکام به صورت مجازی و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  به صورت حضوری در رده سنی کودکان و بزرگسالان در حال برگزاری است.

 

وی همچنین به موفقیت‌های کسب شده توسط این موسسه اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه فضا و بستر بسیار خوبی فراهم شده است و تعداد زیادی از حافظان قرآن را توانسته‌ایم در رده‌های سنی گوناگون پرورش دهیم و حافظان بسیاری را آموزش دهیم.

 

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ایجاد شده موسسات قرآنی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده است و بخش زیادی از درآمدها که، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن ‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده است و حتی برخی از موسسات پرداخت اجاره مکانهای خود باز مانده‌اند که این مهم نیازمند حمایت ویژه متولیان امر هستند.

کد خبر 1116092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha