لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر برای ترویج آموزه های دینی و اخلاقی

پاک عقیده هنر تصویر را عاملی برای ارتقای دانش و بصیرت مردم دانست و بر لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر برای ترویج آموزه های دینی و اخلاقی تاکید کرد.

«احمد پاک عقیده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه متولد سال ۶۶ بوده و از هشت سالگی از طریق کانون پرورش فکری کودکان فعالیت‌های هنری‌ام را آغاز کردم اظهار کرد: با حضور در کلاس‌های کانون و خواندن کتاب شوق نوشتن در من ایجاد شد و برای خود متن‌هایی می‌نوشتم تا اینکه با دیدن سریال طنزی در شبکه سه متنی را نوشته و به مربی‌ داستان‌نویسی‌ام دادم که آن را به مانند نقد دانست و از همان زمان تلاش برای نگارش داستان به صورت جدی را آغاز کردم.

 

این نویسنده و دستیار کارگردان جوان گیلانی اولین حضورش در عرصه نمایش را نمایش مذهبی «تولدی دیگر» اعلام کرد و افزود: بعد از آن در نمایش کودک « توبه روباه و عمو»، «گرگ سیا»، «فراتر از عشق»، «نوك طلا» و «حسادت» نقش‌آفرینی کردم و در پشت صحنه نمایش‌هایی چون «یک دِه و هزار قصه»، «شب بارانی»، «نقل زنان سنگی»، «همه عطرهای عربستان»، «نجات حسین»، «ارتفاع»، «کلاغ» و « آن سوی پل» فعالیت کردم.

 

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ فعالیت‌های هنری‌ام در حوزه هنر هفتم به صورت جدی آغاز شد بیان کرد: کارگردان فیلم موزیکال «روباه ناقلا»، نویسندگی و بازیگری « فیلم مهره سوخته»، تهیه کنندگی مستند «دیدگاه مهربانی» و نماهنگ «یاد یاران شهید»، دستیار کارگردان «تله فیلم نقاب»، دستیار کارگردان و مدیرتولید مستند «زندگی زیر پوست تالاب عینک»، مدیر تولید مستند «عطر خوب خوشبختی» که از شبکه دو سیما پخش شد، تهیه‌کنندگی فیلم کودک «دوستی با غول چراغ جادو» و بازی در سریال «کپی برابر اصل» از فعالیت‌های سینمایی بنده در طول این سال‌ها بوده است.

 

پاک عقیده با اشاره به نقش هنر در توسعه و رشد انسان با بیان اینکه مسلمانان و ملت ایران به پیروی از کتاب آسمانی خود به همدلی با انسان‌ها پرداختند و با عشق و بدون هیچ درخواستی حامی آنها بودند گفت: در این راستا هنر تصویر می‌تواند اثربخش باشد، زیرا هنر می‌تواند انسان‌ها را در کنار هم قرار داده و با خلق آثار ارزشمند و فاخر، خوب و بد، ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به مردم بشناساند.

 

وی هنر تصویر را عاملی برای ارتقای دانش و بصیرت مردم دانست و اذعان کرد: هنر تصویر می‌تواند موجب تمیز راه درست و مطلوب از راه نادرست و انحرافی شود و قدرت تشخیص افراد را با خلق آثار مرتبط با آموزه‌های اسلامی و انقلابی ارتقا دهد.

 

پاک عقیده با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری در ارتقای سطح جامعه و معرفی چهره های فاخر انقلابی تصریح کرد: باید با استفاده از هنرهایی مانند سینما فرهنگ اسلامی و انقلابی را در جامعه تثبیت و از هجمه فرهنگ‌های دیگر جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: جاودی بزرگی مانند هنر هفتم که همان سینماست، می‌تواند با به تصویر کشیدن زندگی، مرام، ایمان و عشق بزرگان اسلام، عالمان و شهیدان ضمن معرفی آنان، این ارزش‌ها را احیا کرده و به نسل‌های بعد انتقال دهد.

 

پاک عقیده تاکید کرد: باید واقعیت‌ها را فارغ از هر شعار و اغراقی با هنر سینما ثبت کنیم تا آیندگان بدانند ارزش‌های انسانی بزرگترین هنر است.

کد خبر 1116113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha