برنامه های کانون های مساجداستان سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی تشریح شد

حجت الاسلام موسوی با تشریح برنامه های کانون های مساجد استان سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: طرح های مختلف به همت فعالان کانون های مساجد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در نشست با خبرنگاران در تشریح برنامه های هفته کتاب وکتاب خوانی  به فعالیت‌های ستاد فهما در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه، از تقویت شبکه کتاب‌خوانی در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد اقدامی در راستای تقویت این شبکه بوده و با هدف جریان‌سازی فرهنگی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ستاد فهما از دو سال قبل در عرصه کتاب و کتابخوانی باشگاه کتابخوانان را که رویکردی مرسوم در کشور است آغاز کرده‌ و به آن هویت داده است، اضافه کرد: هدف این باشگاه آن است که در قالب این فعالیت‌ها تعداد افراد کتاب‌خوان افزایش یابد.

 

وی با تأکید براینکه سعی و هدف متولیان ستاد فهما و شورای سیاست‌گذاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد، جریان‌سازی فرهنگی در حوزه کتاب است  ادامه داد: چهار رویکرد کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب در قالب این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» اظهارداشت: کتابخانه مسجد توسط کتابداران خود از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه‌های سنی کتاب‌هایی را معرفی کنند که بتوان آنها را تهیه و از آن استفاده بهینه کرد.

 

به گفته وی دراجرای طرح «شنبه ها با کتاب» خلاصه نویسی حضوری و مجازی از کتاب های معرفی شده تهیه ودراختیار علاقمندان قرار می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد:هدف از اجرای پویش‌ها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در مساجد استان، ارتقاء سطح کتاب‌خوانی در جامعه، زنده نگه‌داشتن نقش مساجد در فرهنگ مطالعه و نقش‌آفرینی و محوریت مسجد در اعتلا فرهنگ عمومی است.

 

وی با اشاره به امکان معرفی کتاب‌های ارزشمند و مفید موجود در کتابخانه‌های مساجد برای معرفی و استفاده از گروه‌های مختلف نیز بیان کرد: کتابدار مسجد می‌تواند از طریق فضای مجازی و کانال‌های مجازی اطلاع‌رسانی کانون، کتاب‌های ارزشمند هر گروه سنی را معرفی کند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر توجه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نسبت به برنامه های رواق کتاب در طرح ملی فهما ادامه داد: برنامه ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه کتابخانه های  مساجد یکی از بهترین فرصت های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند اظهار داشت: کتابخانه های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می دهند. 

 

وی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه را بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و افزود:از ۸۶ باب کتابخانه مخزن دار کانون های فرهنگی هنری مساجد ۶۳ کتابخانه شهری و ۲۳ باب روستایی در کانون مساجد استان سمنان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در کانون های فهما استان سمنان علاوه بر کتابخانه های مخزن دار ۵۳ باب کتابخانه باز نیز فعالیت می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تأکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان سمنان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان  و به ویژه کودکان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برگزار شود ادامه داد: مطالعه‌ یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌ سازی‌ و بهره‌وری‌ از اوقات‌ فراغت‌ است‌ و استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این ‌اوقات‌ تأمین‌ کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی‌ شخصیت‌ انسان‌ است‌.

کد خبر 1116129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha