۳۰ عنوان برنامه و فعالیت همزمان با هفته کتاب اجرا می شود

فلاح لاله زاری گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مناسبت هفته کتاب بیش از ۳۰ عنوان برنامه و فعالیت را برنامه ریزی کرده که اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست خبری ضمن تبریک هفته کتاب گفت: همزمان با هفته کتاب، طرح پائیزه کتاب نیز با تخفیف ۳۰ درصد برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح پائیزه کتاب به مدت ۱۰ روز برگزار می شود اظهارداشت: مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به کتابفروشی های منتخب کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب دریافت کنند.

 

وی زمان آغاز هفته کتاب را از ۲۴ آبان اعلام کردوافزود: در این هفته دستگاههای فرهنگی برنامه های متنوعی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز بیش از ۳۰ عنوان برنامه و فعالیت را برنامه ریزی کرده که اجرا خواهد کرد.

 

فلاح لاله زاری مهمترین هدف برگزاری هفته کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه کتابخوانی از طریق جلب توجه مردم به این کالای مهم فرهنگی بیان کرد  وافزود: برگزاری آیین تجلیل از مولفان، نویسندگان و ناشران با عنوان «چراغ راه» در ۲۹ آبان، رونمایی از کتاب شاخص دفاع مقدس «خاطرات مادر شهید» و تجلیل از نویسنده این کتاب، برگزاری طرح پائیزه کتاب، حافظ خوانی و انتشار فراخوان دوسالانه کتاب استان سمنان از مهمترین این برنامه ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با تبریک انتخاب سمنان به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب کشور از بین ۱۹۰ شهر شرکت کننده خاطرنشان کرد: این انتخاب در حالی صورت گرفته که سمنان تنها با ۷۰ امتیاز در این رویداد مهم شرکت کرده است.

 

وی گفت: در این دوسالانه کتاب به دلیل شرایط کرونایی و برگزار نشدن دوسالانه، کتاب های تالیفی سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ پذیرفته می شود.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه شهرهایی که سابقه شرکت در این رقابت مهم کشوری را دارند از ابتدا ۳۰ امتیاز دارند اضافه کرد: سمنان به دلیل شرکت اولین بار در این رویداد از کسب ۳۰ امتیاز محروم بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرانه مطالعه در این استان را در مقایسه با سرانه کشوری در شرایط بهتری دانست و تاکید کرد: این مطلوب بودن دلیل بر خوب بودن سرانه کتاب در این استان نیست و باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای شود.

 

بیست و نهمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ در کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1116140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha