اهتمام نسبت به فریضه امر به معروف، لازمه اصلاح و تکامل جامعه

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: یکی از مهم ترین الزامات در راستای اصلاح و تکامل جامعه، اهتمام مردم و مسئولان نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

دکتر ابراهیم عبدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که یکی از مصادیق بارز تواصی به حق بر اساس آموزه های ناب دینی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: متأسفانه در طول سال های اخیر، ما آن طورکه باید و شاید نتوانسته ایم ساز و کارهای اجرای صحیح این فریضه الهی را در کشور فراهم کنیم و این در حالی است که امر به معروف و نهی از منکر، ضامن سلامتی و پویایی جامعه اسلامی است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به این که ما در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر گاه دچار افراط و تفریط شده ایم، افزود: اهمیت احیای این فریضه چه در ابعاد فردی و خانوادگی و چه ابعاد اجتماعی و ملی تا آن جاست که تحقق آن زمینه ساز شکل گیری حیات طیبه و اصلاح جامعه در مسیر اهداف مدنظر در آموزه های اسلامی است.

 


این استاد دانشگاه همچنین گفت: در این راستا به عقیده بنده، باید رسانه های جمعی و فعالان فرهنگی و نیز چهره ها و شخصیت های علمی، به قضیه ورود پیدا کرده و برای تحقق این مهم در جامعه اسلامی، زمینه سازی و فرهنگ سازی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نوع تحرکات دشمن در عرصه جنگ نرم طی سال های اخیر نشان می دهد که آن ها برای ایجاد انحراف در جامعه ما از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را می برند و در مقابل نیز ما باید از رسانه و فضای مجازی استفاده حداکثری را برای پاسخ به شبهات و حملات دشمن و نیز دفاع از داشته های خودمان ببریم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: شکی نیست که انفعال و بی تفاوتی در این خصوص چه در میان مردم و چه در بین مسئولان، به سان سم مهلکی است که جامعه ما را دچار مشکلات و خسارت های جدی می کند.

 

 

کد خبر 1116285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha