رویداد ملی فهما به کانون های مساجد پویایی بخشیده است

شریفی پویایی دائمی سامانه رویداد ملی فهما را از خصوصیات آن برشمرد و گفت: رویداد ملی فهما به سبب ثبت به روز فعالیت ها در پویایی و جذب اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی ایفا می کند.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: رویداد ملی فهما تلاشی برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی است و تاکنون توانسته در این راستا نقش موثری ایفا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعضای کانون های مساجد این استان نیز درخششی خوبی در رویداد ملی فهما داشته و امید می رود امسال نیز با ثبت به موقع فعالیت ها و اقدامات خود همچون سال های گذشته حائز رتبه های برتر شوند.

 

شریفی، پویایی دائمی سامانه رویداد ملی فهما را از خصوصیات آن برشمرد و گفت: اعضای کانون ها تا آخر آذر فرصت دارند که فعالیت های خود را ثبت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جای قدردانی دارد که کانونهای مساجد استان در بحث رویداد ملی فهما حائز رتبه بودند و ستاد بخوبی در برنامه ریزی نشر و بسترسازی موفق است.

 

شریفی با بیان اینکه شعار امسال رویداد ملی فهما «توان مردم» است، بر اهمیت مشارکت و اراده مردم در همه امور تاکید کرد و گفت: اراده مردم در همه امور تأثیرگذار است و اگر در این رویداد نیز از توان مردم به‌خوبی استفاده شود به نتایج خوبی خواهیم رسید و بی شک در این حوزه نیز هدف رسیدن به مسجد طراز اسلامی محقق می شود.

 

وی در ادامه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از برگزاری ۵۰ ویژه برنامه در این رابطه خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب شهید لندی نوجوان شجاع و دلیر، راه اندازی پیک دانایی، سرکشی به مدارس، برگزاری نشست کتابخوان و نقد ادبی و معرفی رمان قلب شیشه ای، ۱۰ دقیقه با کتاب ویژه همکاران اداره کل، برپایی میز تازه های نشر در ادارات، برپایی عصر شعر و شب شعر، برپایی نمایشگاه کتاب در مناطق زرد رنگ، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی، رونمایی کتاب و برپایی میز مطالعه در اداره کل از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

 

وی مساجد را بازوان توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: می توان از ظرفیت کانون ها برای ترویج کتاب و کتابخوانی در محلات و روستاها بهره گرفت.

 

شریفی همچنین با دعوت از افراد برای شرکت در پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خاطرنشان کرد: اعضای کانون ها تا پایان آذر فرصت شرکت در این جشنواره که به صورت مجازی از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار می شود، را دارند.

 

کد خبر 1116311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha