یازدهمین دوره جشنواره کتاب رضوی در سراسر کشور برگزار می شود

صادقی گفت: جشنواره کتاب رضوی یکی از برکاتی است که شامل حال کتابخانه‌های عمومی شده است. در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دیدار با امام جمعه زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در بحث سرانه مطالعه، اظهار کرد: در هفته کتاب ۷۲۰ عنوان برنامه فرهنگی، ترویجی و افتتاح فضا های کتابخانه‌ای در استان برگزار می شود.

 

ایرج صادقی با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های استان زنجان از اواخر مهر ماه، تصریح کرد: کتابخانه‌های استان زنجان در زمان تعطیلی، در بستر فضای مجازی فعالیت خود را ادامه دادند و توفیقاتی را کسب کردند.

 

وی با اشاره به شعار هفته کتاب، عنوان کرد: شعار هفته کتاب امسال، «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» است. برنامه های هفته کتاب از ۲۴ آبان لغایت ۱ آذر ماه برگزار می شود. احتمال ادامه داشتن برخی از برنامه‌های هفته کتاب بعد از ۱ آذر ماه وجود دارد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ نشست کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۵۴ نشست کتابخوانی در سطح مدارس سراسر استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری ۱۴ نشست کتابخوانی تخصصی در استان، تصریح کرد: در هفته کتاب از ۷ کتاب رونمایی و ۱۶ برنامه نقد کتاب در استان برگزار می شود. همچنین ۳۰ کارگاه چگونه کتاب بخوانیم و ۵۵ عنوان برنامه کتاب نقاشی در استان برگزار می شود.

 

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری پویش بهترین کتابی که خوانده ام» با همکاری صداو سیمای مرکز زنجان، افزود: این پویش از ۱۵ آبان ماه تا ۳۰ آذر برگزار می شود.

 

صادقی با اشاره به افتتاح ۴ کتابخانه در سطح استان زنجان در طول هفته کتاب، اظهار کرد: ۲ کتابخانه در هفته کتاب و ۲ کتابخانه در طول سال افتتاح می‌شود. کتابخانه‌های سیار برای شهرستان ابهر و طارم در نظر گرفته شده و یک کتابخانه خیّرساز در ابهر افتتاح می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتاب رضوی در سراسر کشور، تصریح کرد: جشنواره کتاب رضوی یکی از برکاتی است که شامل حال کتابخانه‌های عمومی شده است. در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

 

کد خبر 1116346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha