بهرمندی ۲۳۲ نفر از امداد رسانی امدادگران در پی بارش باران و وقوع سیل در گیلان

غلامی در تشریح آخرین اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان گیلان در پی بارش باران و وقوع سیل گفت: همزمان با آغاز بارش باران و سیل در استان گیلان به ۲۳۲ نفر از هموطنان متاثر از باران و سیل امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» در تشریح آخرین اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان گیلان در پی بارش باران و وقوع سیل در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همزمان با آغاز بارش باران در استان گیلان از شامگاه چهارشنبه (۱۹ آبان) به ۲۳۲ نفر از هموطنان متاثر از بارش باران امدادرسانی شد.



مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه های امداد و نجات املش، رودسر، فومن، صومعه سرا، رودبار و انزلی طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آب گرفتگی ۱۰ باب منزل در شهرستان رودسر، ۲۶ منزل در املش، ۱ باب منزل در فومن، ۲۰ باب منزل در صومعه سرا و ۶ باب منزل در انزلی با استفاده از خودرو کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب گرفتگی منازل اقدام کردند.



وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۶ نفر از ساکنین ۲ منزل مسکونی در «میانده چابکسر» به مناطق امن و ۲۷ نفر از ساکنین ۲۰ منزل مسکونی «باقلاکش صومعه سرا» توسط عوامل امدادی در مسجد منطقه مذکور اسکان داده شدند.



غلامی اضافه کرد: ۴۴ شعبه، پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با باران فعالیت داشتند.


وی افزود: تعداد ۳۷ تخته پتو، یکصد قرص نان، ۸ کیلوگرم خرما و ۱۲۰۰ بطری آب معدنی بین افراد متاثر از بارش باران و وقوع سیل در منطقه باقلاکش صومعه سرا و بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین ۶ خانوار متاثر از باران در انزلی توزیع شد.



غلامی همچنین اذعان کرد: جمعیت هلال احمر در بخش لوجستیک با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی در حال فعالیت و خدمت به مردم گرانقدر استان بودند.



غلامی اعلام کرد: تلفن شبانه روزی ندای امداد( ۱۱۲) شبانه روز آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.
 

کد خبر 1116362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha