آمادگی نهادکتابخانه های عمومی استان کرمان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب در حاشیه شهرها

وفایی گفت: نهادکتابخانه های عمومی استان کرمان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب و نیز اجرای برنامه های تفریحی با موضوع کتاب در حاشیه شهرها و مناطق محروم آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد وفایی، دوشنبه(۲۴ آبان) در نخستین روز از هفته کتاب و در نشست معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با وی که در محل کتابخانه مرکزی برگزار شد؛ گفت: هر چه فضای مطالعه و خواندن افزایش یابد، ثابت شده که باعث کاهش کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: نهاد برای رساندن کتاب به حاشیه شهر و نقاط محروم و... آمادگی دارد اما ایجاد بنایی مثل کتابخانه نه صرفه اقتصادی و نه اجتماعی دارد لذا می توان استفاده از ظرفیت مساجد، خانه های فرهنگ و دفاتر تسهیل گری حاشیه شهر، به صورت سیار کتاب عرضه کرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی قریب دو سال از شیوع کرونا، کتابخانه ها مانند دیگر مراکز فرهنگی تحت تأثیر قرار گرفتند و محدوودیت های کاری و کاهش حضور مراجعین و حتی رد و بدل کتاب در کارکرد کتابخانه ها تأثیر داشت؛ تصریح کرد: اما بیش از ۳۰۰ کتابدار در سراسر استان فعالیت های خود را در فضای مجازی دنیال کردند.

 

 

وفایی در همین رابطه فعالیت ۱۳۰ صفحه در اینستاگرام و ۱۰۰ گروه مجازی در پیام رسان های مختلف که توسط ۱۱۷ هزار نفر دنبال می شود را را مورد اشاره قرار داد و گفت: کتابداران بیش از ۱۵۰ هزار مطلب نشر دادند و جای جای استان از این ظرفیت استفاده شد و چه بسا افرادی، اعضای حقیقی کتابخانه ها نبودند اما در فضای مجازی با ما همراه شدند.

 

 

وی برگزاری ۱۵۶ مسابقه کتابخوانی و به طور ویژه مسابقه «طریقت سلیمانی» با ۳۰ هزار شرکت کننده که هفته آینده از ۲۰۰ نفر آنان تجلیل می شود؛ مسابقه کتابخوانی رضوی با نزدیک ۷۰ هزار شرکت کننده تا امروز، ارسال ۱۰ هزار کتاب امانی با پیک رایگان به نقاط مختلف استان، تجهیز ۵۰ درصد کتابخانه ها به اینترنت رایگان و... را نمونه ای از فعالیت های نهادکتابخانه های عمومی استان در دوران کرونا فهرست کرد.

 


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما از فرصت محدودیت های کرونایی برای بهسازی و تغییر کامل فضای کتابخانه مرکزی کرمان استفاده کردیم و ۱۲۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

 

 

وی استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی در راستای ترویج مطالعه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اخیراً پنج هزار نفر با حمایت شرکت گهرزمین و پرداخت حق عضویت آنان توسط این شرکت به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی درآمدند.

 


وفایی در پایان تأکید کرد: نهادکتابخانه های عمومی استان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب و نیز اجرای برنامه های تفریحی با موضوع کتاب در حاشیه شهرها آمادگی دارد.

کد خبر 1116370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha