اعطای تسهیلات به کشاورزان به منظور اجرای طرح آبیاری نوین

نوروزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری از منابع آب و کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری یا روش‌های آبیاری تحت فشار را در دستور کار دارد.

«تورج نوروزی» در گفت وگ با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری از منابع آب و کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری یا روش‌های آبیاری تحت فشار را در دستور کار دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ۸۵ درصد اجرای طرح در هر هکتار را تقبل و تنها هزینه ۱۵ درصد باقی مانده را کشاورزان پرداخت می‌کنند، این طرح در کاهش مصرف آب کمک شایانی می کند.

 

وی با بیان اینکه ۸۵ درصدی که سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان کمک می کند لاعوض است اضافه کرد: این تسهیلات به کشاورزان  در راستای اجرای طرح‌های آبیاری نوین اعطا می شود.

 

نوروزی تصریح کرد: کشاورزان به ویژه کشاورزانی که از منابع آب زیرزمینی مانند چاه‌ها استفاده می‌کنند، با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا از این فرصت خوب بهره‌مند شوند و روش‌های آبیاری خود را به سمت سیستم‌های نوین آبیاری تغییر دهند.

 

کد خبر 1116438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha