رسانەها فرهنگ مصرف بهینە انرژی را ترویج کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: رسانەها فرهنگ مصرف بهینە انرژی را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

بە گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان در جلسه تبادل نظر و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش مصرف برق و گاز در فصل سرما اظهار کرد: بیشترین مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است، بنابراین فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف صحیح و اصولی ضرورت دارد و صدا وسیما و رسانه‌های دیگر در این راستا نقش مهمی دارند.

 

 

وی با بیان اینکه در کنار رسانه‌ها دستگاه‌های خدمات رسان و از جمله شرکت‌های گاز، برق و توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی باید مردم را مطلع و در راستای کاهش مصرف اطلاع رسانی کنند، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما صرفه‌جویی در مصرف گاز از اولویت برخوردار است، چرا که با کمبود گاز نیروگاه‌های تولید برق نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

 


جعفری عنوان کرد: در استان چهار واحد صنعتی عمده مصرف کننده گاز داریم که باید این واحدها و دیگر بنگاههای تولیدی تمهیدات لازم را برای ذخیره سازی سوخت موردنیاز در دستور کار داشته باشند تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

 


وی اضافه کرد: نیروگاه تولید برق سنندج نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام کرده و این روند تامین سوخت جایگزین بصورت مطمئن باید انجام شود تا امنیت خاطر برای مردم استان و بخشی از کشور حاصل شود.

 


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به ادارات و سازمان‌های دولتی نیز تاکید کرد که ژنراتورهای موجود خود را سرویس و آماده نگه دارند تا در صورت لزوم بتوان آنها را برای تامین برق وارد مدار کرد.

 


جعفری ضمن یادآوری اینکه همه مردم، ادارات، نهادها و سازمان‌ها باید همکاری لازم را در کاهش و مصرف بهینە سوخت برای گذر ازفصل سرما داشتە باشند، گفت: دستگاههای خدمات‌رسان آمادە هر نوع همکاری در راستای سرویس سیستم‌های گرمایشی و موتورخانە‌ها هستند .

 


وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم با فرهنگ کردستان بتوان زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کرد.

کد خبر 1116450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha