رونق عرصه‌ های آموزشی و پژوهشی در گروی حوزه فرهنگی است

دانش منش گفت: دانشگاه بدون فعالیت فرهنگی بی‌ معنا است و رونق در عرصه‌ های آموزشی و پژوهشی در گروی حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حبیب دانش منش»، امروز (دوشنبه 24 آبان) در نشست هم اندیشی کارشناسان فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس گفت: دانشگاه بدون فعالیت فرهنگی بی‌ معنا است و رونق در عرصه‌ های آموزشی و پژوهشی در گروی حوزه فرهنگی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس افزود: فعالیت‌ های فرهنگی، امری دائمی هستند و در نهاد چیزی پیدا نمی شود که فرهنگی نباشد.

وی اضافه کرد: عرصه فرهنگی ذاتا زنده و پویاست و بخش مهمی از حیات اجتماعی هر نهادی را درگیر می کند و کرونا که موجب کمرنگ شدن دانشجویان در در محیط آموزشی دانشگاه شده مشکلاتی برای دانشجویان پیش خواهد آورد که اگر فعالیت های فرهنگی و توجه به تربیت و پرورش دانشجویان به طور گسترده انجام نشود جامعه را با چالش مواجه می کند.

دانش منش با تاکید بر اهمیت فضای مجازی بیان کرد: شیوع کرونا در کشور، تاثیر بسزای فضای مجازی را نشان داد و از فضای مجازی برای فعالیت های فرهنگی باید استفاده ویژه داشته باشیم.

حجت السلام «مهدی عابدی»، رابط نهاد مقام معظم رهبری در منطقه هفت دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست هم اندیشی گفت: دانشگاه یک مجموعه تربیتی است و رشد شخصیتی دانشجویان و برنامه ریزی فرهنگی در مراکز آموزشی باید در اولویت باشد.

کد خبر 1116558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha