نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در مدارس آستارا برپا شد

میرنظری گفت: نمایشگاه دیواری عکس، پوستر و بنر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( دخانیات و اعتیاد) در مدارس شهرستان آستارا برپا شد.

«سید رضا میرنظری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: نخستین نمایشگاه دیواری عکس، پوستر و بنر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( دخانیات و اعتیاد) در در دبیرستان نمونه دولتی شهید مرحبا آستارا برپا شد.

 

نماینده و همکار جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا با بیان‌اینکه نمایشگاه دیواری عکس، پوستر و بنر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( دخانیات و اعتیاد) به مدت یک‌ ماه در سایر مدارس این شهرستان نیز برپا می‌شود، تصریح‌کرد: هدف از برپایی نمایشگاه آشنا کردن نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان از خطرات استفاده از دخانیات است.

 

وی از ترويج كشيدن قليان در بين خانواده‌ها و جوانان انتقاد كرد و افزود: سيگار و قليان دروازه استقبال از مواد مخدر می‌باشند و بدون شک خسارت‌های جبران ناپذیری بر سلامت و آينده جوانان وارد می‌کند.

 

میرنظری با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی پيشگيرانه برای جوانان یک اصل است و بايد از آنان در برابر آسيب‌های اجتماعي، ازجمله اعتياد مراقبت كرد، گفت: مدارس با‌توجه‌ به كاركردهای مهم آموزشی، تربيتی واجرای برنامه‌های پيشگيرانه، نقشی بسزا در توانمندسازی نوجوانان و مراقبت از آنها در برابر آسيب‌های اجتماعی دارند.

 

نماینده و همکار جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا با بیان‌اینکه نوجوانی دوره‌ای بسيار حساسی است و دانش‌آموزان بايد در اين دوره آگاهی‌های لازم در خصوص اعتياد و مواد مخدر را كسب كنند تا به اين بلای خانمان‌‎سوز دچار نشوند، خاطرنشان‌کرد: با توجه به كاهش سن اعتياد در جامعه بايد همه خانواده‌ها در كنار دستگاه‌های فرهنگی براي مبارزه با اين پديده خانمان‌سوز تلاش كنند.

 

کد خبر 1116617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha