هدایتگری و راهبری فرهنگی و سیاسی از مهم‌ترین رسالات ائمه جمعه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهارکرد: یکی از تکالیف مهم ائمه جمعه هدایتگری و راهبری فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه اسفراین، به تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه اسلامی پرداخت و اظهارکرد: مشروعیت نظام ما به امامت و ولایت است و همه مسئولان در همه ارکان نظام و نهادها نیز مشروعیت خود را از ولایت می‌گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در شهرها و استان‌ها ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه تجلی نظام و مبلغ بیانات رهبری هستند که باید شعار نظام و انقلاب و مسیر را نشان دهند؛ ازاین‌رو اگرچه در ظاهر ائمه جمعه مسئولیت اجرایی ندارند؛ اما تکالیفی که بر عهده این مجموعه گذاشته شده، بسیار سنگین است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا سنگرهای مساجد و نماز جمعه تریبون نظام و ولایت است، اظهارکرد: اگر می‌خواهیم این نظام همچنان تداوم یافته و روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود و دین در همه رگه‌های جامعه جریان یابد باید این سنگرهای دشمن‌شکن و تربیتی همواره پربار و پرشور و شکوه باشد.

 

وی با بیان اینکه برای نیل به این هدف لازم است همه آحاد مردم و گروه‌ها و مسئولان در نمازهای جمعه حضور یابند که این تکلیف دینی و انقلابی است، تصریح کرد: نباید به‌گونه‌ای باشد که همیشه عده خاصی به نماز جمعه بیایند و دیگران نیایند.

 

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی دیگر از تکالیف مهم ائمه جمعه هدایتگری و راهبری فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است، بیان کرد: بر این اساس همه نهادهای فرهنگی و مذهبی و فعالین دینی باید به امام‌جمعه نگاه کنند؛ زیرا امام‌جمعه، امام شهر و منطقه بوده و از جانب ولی امر جامعه اسلامی منصوب شده است.

 

گفتنی است، در این مراسم با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، حجت‌الاسلام محمد موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید اسفراین معارفه شد.

 

 

کد خبر 1116622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha