تقویت فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم ملی و همگانی است

عفری مفرد گفت: ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ کتابخوانی مستلزم عزم ملی و الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

«حبیب عفری مفرد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

 

فرماندار هویزه افزود: نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی نیز بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.

 

وی با بیان اینکه کتاب سفر به سرزمین دانایی، اندیشه و معرفت است اضافه کرد: توسعه فرهنگ‌ کتابخوانی موجب بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی و اعتلای اندیشه، علم و غنای فرهنگ‌ جامعه می شود.

 

عفری مفرد عنوان کرد: مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن مستلزم عزم ملی الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

 

وی خواستار حمایت از کتاب و فرهنگ کتابخوانی شد و تصریح کرد: معرفی کتاب‌های خوب ‌به حل مشکلات حوزه کتابخوانی کمک می کند تا کیفیت و کمیت سرانه مطالعه کتاب در جامعه افزایش یافته و شاهد همگانی شدن و فراگیری این اتفاق خوب، مثبت و مفید در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز باشیم.

 

کد خبر 1116647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha