رونمایی از اثر نقاشی، استاد ترخوانه با عنوان«ایثار و شهادت» در حسینیه اعظم زنجان

همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در شب شعر « در آستان جانان» از اثر نقاشی استاد ترخوانه با عنوان«ایثار و شهادت» در حسینیه اعظم زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شب شعر «در آستان جانان» با مشارکت و همکاری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد و در این برنامه از اثر نقاشی «ایثار و شهادت» اثر پیشکسوت نقاشی استان؛ استاد حسن ترخوانه که از آثار تولید شده حوزه هنری در راستای اهداف کنگره 3535 شهید استان بود، رونمایی بعمل آمد.

 

برگزاری این شب شعر با حضور استاد ولی‌الله کلامی زنجانی شاعر برجسته ملی و 10 نفر از شاعران جوان آئینی استان همراه بود که در فضای آکنده از معنویت، با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی از دریچه نگاه خود به جایگاه و مرتبت ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) به حمد و ثنای مقام والای ایشان و ائمه اطهار (ع) پرداختند.

 

در این برنامه ناصر دوستی، امیر رسولی، محمدمهدی امیری، سیدضیاء موسوی و مهدی حنیفه شعرخوانی پرداختند و پخش کلیپ از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و ارزش معنوی شعر آئینی از دیگر برنامههای شب شعر «در آستان جانان» بود.

شعرخوانی استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، مطلع بخش دوم شعرخوانی شب شعر «در آستان جانان» بود و در بخش دیگری از برنامه شب شعر «در آستان جانان» علی حنیفه، محمد کریمی، نسرین سلیمانی و رضا اسم‌خانی برخی از سروده‌های خود برای حاضرین قرائت کردند.

 

هادی وحیدی از شاعران برجسته و نام‌آشنای استان اجرای این شب شعر را بر عهده داشت و همچنین بعنوان حسن ختام مراسم شعرخوانی این برنامه ابیاتی از اشعار خود را نیز سرودند.

در این برنامه از اثر تجسمی خلق شده توسط حسن ترخوانه با عنوان «ایثار و شهادت» رونمایی شد؛ این اثر بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم در راستانی اهداف کنگره ملی 3535 شهید استان و به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان تولید شده بود، همچنین برپایی نمایشگاهی از دیگر آثار نقاش پیشکسوت استان جهت بازدید عموم از برنامه‌های جنبی شب شعر «در آستان جانان»بود.

 

کد خبر 1116719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha