لزوم تخصیص تسهیلات به زرشک کاران برای ایجاد بارگاه و سردخانه

اسحاقی درخصوص اختصاص تسهیلات به زرشک‌کاران گفت: اختصاص این تسهیلات نباید به گونه ای باشد که زرشک کاران برای دریافت آن به دنبال کارمند و سند بروند، باید از محل اعتبارات این سازمان تسهیلاتی برای ایجاد بارگاه و در گام دیگر سردخانه پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سلمان اسحاقی» امروز (25 آبان) در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی ایران از باغات زرشک قاینات با اشاره به سفر شهریورماه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی و بیان دغدغه‌های زرشک‌کاران در شورای اداری توسط نماینده قاینات اظهار داشت: در جلسه شورای اداری که در سفر آیت‌الله رئیسی به خراسان جنوبی رقم خورد به مشکلات زرشک‌کاران اشاره شد؛ باید شرایطی فراهم شود که به زرشک بیشتر توجه شود چرا که بهره‌بردار بی‌انگیزه است.

 

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید بر اجرای طرحی دارند تا زرشک‌کاران بی‌انگیره نباشند، افرود: مردم از وزرا و معاونان دولت سیزدهم انتظار دارند همانند رئیس جمهور پیگیر مشکلات باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال به عملکرد مسئولان وابسته است، ادامه داد: در واقع مانع اصلی ما سوءمدیریت در گذشته‌ها بوده است و با توجه به شعار سال «جهش تولید و مانع‌زدایی‌ها» حال باید مدیریت درستی داشته باشیم و از مردم استفاده کنیم.

 

اسحاقی در خصوص اختصاص اعتبار به زرشک‌کاران گفت: اختصاص این تسهیلات نباید به گونه ای باشد که زرشک کاران برای دریافت آن باید به دنبال کارمند و سند بروند و باید از محل اعتبارات این سازمان در راستای حمایت‌ از مردم تسهیلاتی برای ایجاد بارگاه و در گام دیگر سردخانه پرداخت شود.

 

نماینده مردم قائن و زیرکوه با بیان اینکه درخواست داریم تا 6 ماه آینده بارگاه‌های زرشک‌کاران این استان خالی از زرشک شوند و با قیمت ‌کارشناسی خریداری شود، عنوان کرد: خرید از طریق تعاونی‌ها باید با قیمت کارشناسی باشد چرا که خراسان جنوبی تنها استانی در کشور است که زرشک دارد و با توجه به اینکه زرشک گیاه دارویی است اگر حذف شود ما باید برای جایگزین کردن این گیاه دارویی هزینه زیادی پرداخت کنیم.

کد خبر 1116968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha