مازندران میزبان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی

رنجبر از برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی به میزبانی استان مازندران با حضور یکصد نفر از قاریان برجسته ملی و بین المللی در اواخر آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،«صفا رنجبر»عصر امروز(۲۵آبان) در نشست با «داوود جعفری» دبیر جشنواره های قرآنی فجر کشور و «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه دراستان که جهت تشکیل شورای سیاستگذاری مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور به میزبانی مازندران برگزار شد، با اشاره به اتمام رقابت های استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران در حسینیه عاشقان ثارالله قائم شهر اظهار کرد: مازندران به طور ویژه شهرستان قائم شهر سه سال پیاپی در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرده است.

 

 

مدیر اجرایی رقابت های استانی جشنواره تلاوت های مجلسی در مازندران با بیان اینکه همگرایی بین مدیران استان و شهرستان قائم شهر که به شکل استانی میزبان این جشنواره قرآنی است وجود دارد، افزود: اولین سال برگزاری این جشنواره، هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

 

 

وی ادامه داد: این جشنواره در سال دوم به جهت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و تنها استانی بودیم که بیش از ۲ساعت صدا و سیمای مرکز مازندران تلاوت های قاریان قرآن کریم را به صورت زنده پخش کرد.

 

 

رنجبر با بیان اینکه سال سوم هم با حضور ۵۰۰  نفر به صورت مجازی و حضوری در ۱۶مهر ماه  مصادف با روز اول ماه ربیع الاول در مصلی نمازجمعه قائم شهر  برگزار شد، یادآورشد: امروز اختتامیه این جشنواره به همراه معرفی برترین ها با حضور آیت الله «علی معلمی» امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 

 

وی از میزبان استان مازندران برای شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی خبر داد  و گفت: شورای سیاستگذای و ستاد اجرایی این جشنواره به ریاست نماینده ولی فقیه درمازندران و دبیری اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان تشکیل خواهد شد.

 

 

رنجبر از تلاش های عوامل اجرایی این شورا برای دعوت از سخنران ملی همانند وزیر برای حضور در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ملی خبر داد و افزود: تلاش داریم این جشنواره به صورت زنده از شبکه های رادیو وسیما پخش شود.

 

 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰نفر از قرای برجسته ملی و بین المللی را در اواخر آذر ماه سال جاری قبل از شروع ایام فاطمیه در مرحله کشوری این جشنواره میزبان خواهیم بود، اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قرای ملی و بین المللی در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.

 

 

رنجبر با بیان اینکه تلاش داریم کرسی های تلاوت در کنار برگزاری جشنواره در سطح استان برگزار شود، اظهار امیدواری کرد مازندران بتواند به نحو شایسته میزبان این جشنواره باشد.

 

 

وی خاطرنشان شد: نفرات برگزیده جشنواره در مرحله ملی، مستقیم به جشنواره بین المللی راه می یابند.

 

 

کد خبر 1117069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha