​تعطیلی عمل پیوند زنده کلیه در گیلان/۳ میلیارد تومان به بیماران کلیوی کمک شد

​رضوان پناه گفت: متاسفانه گیلانی که قطب عمل پیوند زنده کلیه بود از اسفند ماه سال ۹۶ این عمل در استان تعطیل شده و به همین خاطر هم‌اینک بیماران پیوند کلیه را در این بخش به بیمارستان‌های تهران منتقل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «هوشنگ رضوان پناه» شامگاه( سه‌شنبه، 25 آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: آخرین آمار بیماران دیابتی گیلان در پایان مهر امسال هزار و 360 نفر برآورد شده است و این بیماران باید به طور مرتب از دستگاه‌های دیالیز استفاده کنند.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان عنوان کرد: تعداد بیمارانی که در گیلان پیوند کلیه شدند از سال 82 که این انجمن تأسیس شد تا هم‌اکنون به هزار و 500 نفر رسیده است و از طرفی با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تعداد کل بیماران کلیوی گیلان به بالای سه هزار نفر می‌رسد.

 

رضوان پناه تصریح کرد: تمام اعمال دیالیز و پیوند بیماران کلیوی در بیمارستان‌ها تحت حمایت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان به شکل رایگان انجام می‌گیرد، در بخش داروهای کمیاب هم انجمن، داروهای مورد نیاز افراد تحت پوشش خود را تامین و به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

وی ابراز داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان در حال حاضر با آزمایشگاه‌ رازی قرارداد منعقد کرده است و 40 درصد از هزینه آزمایشات بیماران کلیوی تحت پوشش توسط این انجمن پرداخت می‌شود، همچنین انجمن در حوزه بسته‌های معیشتی و هزینه ایاب و ذهاب هم کمک‌های خوبی دارد.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان اذعان کرد: اصولا دستگاه‌های دیالیز در برخی بیمارستان‌ها به صورت سه شیفت و چهار شیفت کار می‌کنند و به بیماران کلیوی خدمت ارائه می‌دهند از طرفی کارکرد دستگاه‌های دیالیز موجود در گیلان از 10 هزار ساعت هم فراتر رفته است.

 

رضوان پناه تصریح کرد: هم‌اینک حدود 20 درصد دستگاه‌های دیالیز گیلان کیفیت مطلوبی ندارند و با توجه به کارکرد بالای دستگاه‌های فعلی امیدواریم دستگاه‌های جدید دیالیز هر چه سریع‌تر وارد شوند تا خدمات دیالیز با کیفیت مطلوب‌تری به بیماران دیالیزی استان ارائه بشود.

 

وی با اشاره به اینکه به غیر از بحث دیالیز، راهکار بعدی برای کمک به بیماران کلیوی عمل پیوند کلیه محسوب می‌شود گفت: یکی از این شیوه‌ها پیوند کلیه بیماران مرگ مغزی است که در بیمارستان رازی رشت انجام می‌گیرد و هیچگونه هزینه‌ای هم برای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ندارد.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان اظهار داشت: شیوه دوم برای کمک به بیماران کلیوی، پیوند زنده است که متاسفانه گیلانی که قطب عمل پیوند زنده کلیه بود از اسفند ماه سال 96 این عمل در استان تعطیل شده و به همین خاطر هم‌اینک بیماران پیوند کلیه را در این بخش به بیمارستان‌های تهران معرفی می‌کنیم.

 

رضوان پناه ادامه داد: عمل‌های پیوند زنده کلیه بسیار پرهزینه است و در اینجا خیران نقش‌آفرینی فعالی جهت کمک به این دسته از بیماران دارند به طوری‌که همین هفته گذشته سه مورد پیوند کلیه زنده داشتیم که خیران کمک‌های خود را به حساب انجمن واریز کردند.

 

وی تصریح کرد: قبلا قیمت کلیه زنده حدود 30 میلیون تومان بود اما در حال حاضر حتی از مرز 80 میلیون تومان هم فراتر رفته و به 100 تا 120 میلیون تومان رسیده و حتی با همین مبالغ هم کلیه اهدا نمی‌کنند از طرفی برخی‌ را هم داریم که کلیه خود را هدیه می‌کنند اما واقعیت این است که در این بخش مشکلات فراوانی داریم.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان خاطرنشان کرد: انجمن برای حمایت از بیماران کلیوی تحت پوشش خود هیچ بودجه‌ای ندارد و تماما وابسته به خیران است از طرفی در همین مدت اخیر توانستیم سه میلیارد تومان از همین طریق به بیماران کلیوی نیازمند و تحت پوشش انجمن کمک کنیم.


 

کد خبر 1117104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha