طرح پیوند مسجد و مدرسه در اولویت فعالیت های کانون فهمای ثارالله 

محمود محمودی گفت: برای اجرای برنامه های رواق دانش، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را در اولویت فعالیت های کانون قرار داده شد.

«محمود محمودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، رواق دانش را یکی از رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما برشمرد و گفت: برای اجرای برنامه های رواق دانش، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را در اولویت فعالیت های کانون قرار داده شد.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری بین کانون فهمای ثارالله با دو دبستان این روستا منعقد شد تا از ظرفیت های موجود برای جذب دانش آموزان بهره ببریم.


وی بیان کرد: اجرای قرآنی، فرهنگی و ورزشی از مفاد این تفاهم نامه است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها در تحقق این مهم گام برداریم.


محمودی ابراز کرد: به منظور اجرای فعالیت های قرآنی یکی از بهترین مربیان قرآن کریم در راستای این تفاهم نامه به صورت جهادی در این مدارس حضور یافته و برای دانش آموزان کلاس برگزار می کند.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد ادامه داد: در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز در نظر داریم برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان در کانون برگزار کنیم.


وی اظهار کرد: همچنین قرار شد در برخی از روزهای هفته دانش آموزان برای حضور در نماز جماعت ظهر در مسجد حضور یابند و در دیگر روزها نیز امام جماعت مسجد برای اقامه نماز جماعت به این مدارس برود.


محمودی اضافه کرد: علاوه بر این نیز قرار شد از ظرفیت امام جماعت مسجد برای برگزاری کلاس های احکام در این مدارس استفاده شود.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد عنوان کرد: یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در برپایی یادواره شهدا است، در نظر داریم این یادواره را بسته به شرایط در گلزار شهدا همراه با برنامه های فرهنگی اجرا کرده و یا این که در این مدارس اجرا کنیم.


وی افزود: از آنجایی که مسجد زمینی را به انجام فعالیت های ورزشی اختصاص داده است بنابراین کانون اقدام به تامین تجهیزات و وسایل ورزشی کرده است.


محمودی بیان کرد: در حوزه فعالیت های ورزشی نیز قرار شد دانش آموزان پس از عضویت در کانون فهمای ثارالله بتوانند در کلاس های ورزشی والیبال و تنیس روی میز شرکت کنند.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد یادآور شد: برپایی مناسبت های ملی و مذهبی از جمله شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) توسط کانون در این مدارس اجرا شود.


وی در خاتمه از همکاری و همراهی امام جماعت و هیئت امنای مسجد در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه تشکر کرد.

کد خبر 1117209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha